Gå til innhold

PSDATA = Konge butikk!

Anbefalte innlegg

Når alt fungerer som det skal så sier ikke det så mye om nettbutikken.

Det er først når man har fått problemer man skjønner hva service og godt butikkhåndverk er.

Er mest enig men litt uenig med deg på den derre. For om en ikke har trøbbel med maskinen rent HW-messig, og en har kjøpt ferdigmaskiner så sier det litt om godt håndverk også. Det er ikke så veldig vanskelig å sette sammen en maskin men det kan gjøres feil når en er slepphendt.

PSData er bra de, men det at en to år gammel PC som er kjøpt der virker, kan ikke brukes som er argument for at PSData er bra! Jeg vil ikke akkurat kalle det godt håndverk at PSData klarer å sette sammen en datamaskin. Det skulle da bare mangle, når det er det de lever av. Og om f.eks. harddisken skulle ryke etter én måned eller to år, er vel neppe det PSDatas skyld heller.

For å sette det veldig på spissen: Jeg kjøpte to liter melk på Kiwi i går - og melka var jævlig bra. Go Kiwi! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en solskinnshistorie fra psdata:

Jeg bestilte et radeon 64 kort for lenge siden, men fant ut at det var noe som ikke stemte. Jeg opplevde ustabilitet og var ikke fornøyd med ytelsen.

Dette var midt i eksamenstida. Skrev en mail til psdata der jeg lurte på om de kunne sende meg et GeForce kort og om jeg kunne beholde radoen kortet i mellomtiden.

Dette var intet problem. PS sendte meg kortet, jeg slapp å være uten pc i dagesvis, og saken løste seg på best mulig måte. Nå må jeg innrømmet at jeg ikke alltid handler hos psdata, selv om jeg vet at de har topp service. Jeg har til vane å kjøpe av den billigste uansett... Har brent meg på det et par ganger. (må jeg nevne databutikken og itbutikken? Nei... tenkte det)

DrErling

Lenke til kommentar

For all del, jeg har bare skryt å gi til PSdata jeg også, men jeg synes begrunnelsen til dette skrytet var litt snodig. Du har hatt en PC i 2 år som har gått helt utmerket i de to årene, uten noen problemer - er det ikke slik det skal være?

Det som hadde vært mer naturlig å skryte av var hvis det var en feil med maskinen, og PSdatas serviceansatte ordnet det med en gang (noe de faktisk gjør!).

Du har jo egentlig ikke testet kvaliteten på servicen deres, det eneste du har erfart er at du har kjøpt en vare som har fungert hele garantitiden - imponerende :roll:

Men som sagt, PSdata kan jeg ikke gjøre annet enn å skryte av - mer effektiv returordning skal man lete lenge etter!

Derimot, kompletts nye returordning hvor man må søke om retur og oppgi bankkortnummer og gå igjennom litt av en prosedyre for å få sendt tilbake en defekt vare er ikke spesielt beundringsverdig. Et perfekt eksempel på byråkrati: Innføring av flere behandlingsledd for å effektivisere. Resultatet er at man stopper opp på hvert ledd og det tar lenger tid enn nødvendig.

PS: Ja, jeg er kapitalist, for de som ser sammenhengen. ;)

Lenke til kommentar

Snekkern: Det er rimelig god behandling vil jeg si, men ganske tåpelig av dem. Hadde vært mer fornuftig å gi deg én 200GB s-ata disk i stedet, og selv det ville vært god behandling.

Fortsatt, det er jo gøy når sånt skjer. Grunnen til at de er litt ekstra snille med deg er vel fordi du handler ganske mye hos dem, så de føler vel kanskje at du trenger litt smørning ;)

Lenke til kommentar
PSData er bra de, men det at en to år gammel PC som er kjøpt der virker, kan ikke brukes som er argument for at PSData er bra! Jeg vil ikke akkurat kalle det godt håndverk at PSData klarer å sette sammen en datamaskin. Det skulle da bare mangle, når det er det de lever av. Og om f.eks. harddisken skulle ryke etter én måned eller to år, er vel neppe det PSDatas skyld heller.

For å sette det veldig på spissen: Jeg kjøpte to liter melk på Kiwi i går - og melka var jævlig bra. Go Kiwi! ;)

Tja vel, det finnes nettsteder som setter sammen datamaskiner til deg, og når du får dem ramlende i posten er det løse deler i. Personlig setter jeg samme mine maskiner selv (full kontroll osv.), men jeg har da bekjente som har handlet fra en spesiell butikk (uten å nevne navn, de har en del bra HW der som en ikke finner andre steder) ca halvparten av dem har hatt problemer, den andre halvparten ikke. Og med problemer mener jeg løse deler osv.

Noe må nok sikkert posten ta på seg, men jeg lar ikke denne butikken gå fri heller.

Når det gjelder HDeksempelet ditt er ikke det helt det samme som med en hel maskin. En HD er bare "en" ting, og om denne knekker sammen kan en ikke skylde det på butikken like lett som en kanskje kan om CPU-kjøleren detter av en komplett maskin.

Det med melken er et helt kurant eksempel. F.eks. kjøper jeg ikke melk på Essoen der jeg jobbet før, for de at de har en tendens til å unngå å sette melken i kjølen med en gang, og den får en slik papp-smak av det. Dette var og et problem på barneskolen husker jeg. At melken smakte papp mener jeg. Andre butikker og bensinstasjoner er langt kjappere medå ta det inn, og derfor kjøper jeg hos dem. Go them.

Lenke til kommentar
Snekkern: Det er rimelig god behandling vil jeg si, men ganske tåpelig av dem. Hadde vært mer fornuftig å gi deg én 200GB s-ata disk i stedet, og selv det ville vært god behandling.

Fortsatt, det er jo gøy når sånt skjer. Grunnen til at de er litt ekstra snille med deg er vel fordi du handler ganske mye hos dem, så de føler vel kanskje at du trenger litt smørning ;)

Så vidt jeg vet er snekker'n en veldig god kunde hos psdata og jeg tror heller at psdata vil gi ham litt bedre service å beholde ham som kunde i stedet for å gi ham litt dårligere service slik han velger en annen nettbutikk.

Hvor mye handler du i hardware i året Snekker'n?

Mener jeg leste det her på forumet en gang og det var rimelig mye.

For å snu litt opp ned på historien til trådstarter.

Psdata er ikke en drittbutikk hvis f.eks harddisken din tar kvelden. De kan da ikke noe for at harddiskprodusenten har produsert en harddisk som det er feil på.

Lenke til kommentar

Jepp kunne valgt det, men tok 2 x 160 så kan jeg kjøre dem i raid :cool:

En priode handlet jeg ganske mye ja , men det var fordi jeg bygde en del maskiner til andre og dermed ble det en del, nå for tiden er det stort sett bare til meg selv da jeg har trappet ned byggingen.

Så da handler jeg vel litt over en gjennomsnittskunde da jeg skifter ut og selger en del oftere en mange andre, men må si handelen er fordelt på mange webbutikker da ikke jeg bestemmer hvor delene skall kjøpes til dem jeg bygger for. Årsaken til at jeg selv foretrekker psdata er at det er en bedrift med en passe størrelse så du kommer i kontakt med dem som jobber der på en annen måte, er kommet på fornavn med flere av dem og når jeg ringer spør jeg etter den bestemte personen som jeg ønsker å snakke med , sammtidig har de vert veldig hjelpsomme og forstelsesfulle og annstrengt seg litt ekstra for at problem som har oppstått skall løses raskt, dette er noe av det viktigste for meg for da slipper jeg flere ukers venting om noe skulle gå galt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Selvsagt vet de om minnetesten da de sponser brikker til denne , men det gjør komplett, mpx og quad også .

Var faktisk i dialog med komplett om lån av forskjellige grafikkort til en test jeg hadde tenkt å lage, det var snakk om grafikkort for nermere 30 000 og dette var de ikke uvillige til, imidlertid skrinla jeg disse planene.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...