Gå til innhold

suspandert fra Ebay

Anbefalte innlegg

hvordan bør jeg gå frem?

mailen kom fra_

[email protected] <[email protected]>

følgende stod_

Dear eBay User,

We recently noticed one or more attempts to login into your eBay

account from a foreign IP address and we have reasons to believe that

your account has been hijacked by a third party without your

authorization.

In order to protect your sensitive information or unauthorized listings we temporarily suspended your account for further investigations. To reactivate your account, click on the link below and confirm your identity by completing the secure form that will appear.

If you recently accessed your account while traveling, the unusual

login attempts may have been initiated by you.

Take our apologies for any inconvenience that this may cause.

Thank you

eBay Account Theft Prevention

- kuttet ut noe her -

The log in attempt was made from:

IP address: - k.u. -

ISP host: - k.u. - (.com adresse)

Jeg har aldri signet up til noe som helst ebay greier, hvordan skal jeg gå frem?

Denne mailen kom til min "private" mail, som jeg så og si aldri oppgir pga. dårlige erfaringer tidligere. Noen venner av meg (som har denne mailen) som har fått noe bugs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var noe lignende med PayPal her for ikke så lengde siden, da brukere ble oppfordret til å legge inn all sin informasjon på ny pga overgang til nytt system elns. Du bør ikke ta dette alvorlig eller gjøre noe med det, iallefall når du ikke en gang er medlem. Helt sikkert noe lureri. :thumbdown:

Lenke til kommentar

TRor jeg sier meg enig med de tidligere her!

Har du forresten lasta ned den nyeste oppdateringen til IE (hvis det er det du bruker da...)??? Den skal vel fikse dette hullet?

Du kan jo evt. så gå inn på eBay sine side (http://www.ebay.com/) og finne en ofosiell epost adresse der, og kontakte dem, gjerne legge ved eposten som vedleg eller noe!

Lenke til kommentar

takker, jeg sjekket det opp mot ripeNet og det virket litt rart.

Kan noen forklare meg om det er noe merkelig? (altså tolke ressultatene fra whois på ripeNet)

IP address: 205.188.211.167

ISP host: afxs-d32a.blue.aol.com

antar at det er lovlig å legge dette ut her

fjerner det straks, om noen skulle vite annet

Lenke til kommentar

Genesis : Dette er en lure mail. En kamerat av meg som er registrert på Ebay fikk en advarsel om at det er noen som prøver å lure ut personlige opplysninger av folk ved å gi seg ut for å være Ebay. Så bare slett den mailen og ikke tenk på det. Hvis det hadde vært tilfelle så skal det stå på hovedsiden til Ebay eller på din konto hos ebay.

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Genesis : Dette er en lure mail. En kamerat av meg som er registrert på Ebay fikk en advarsel om at det er noen som prøver å lure ut personlige opplysninger av folk ved å gi seg ut for å være Ebay. Så bare slett den mailen og ikke tenk på det. Hvis det hadde vært tilfelle så skal det stå på hovedsiden til Ebay eller på din konto hos ebay.

Mvh

Ole

Hehe.. hva om det faktisk er denne "lure ebay" typen som sender ut slike e-poster da? :roll:

Lenke til kommentar

en standardregel som er grei å bruke er at man aldri skal oppgi kontoinformasjon som passord/etc av noe slag på slike forespørsler. Ser ikke for meg noe reelt scenario der man skulle måtte maile en kunde for å få tilsendt passord, blir bare feil da man har tilgang til databasen selv, og i så fall kunne maile kunden om at passordet har blitt endret pga mistanke om.....

edit: senderadressen er ikke noe å ta for seriøst, det er verdens enkleste jobb å få til noe sånt. Det man kan se på er "headeren" til emailen, der det står hvilken server denne kom fra. Tviler litt på at det sto smtp.ebay.com eller lignende der... Selv om dette selvfølgelig også kan lures til..

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Dette er en god, gammeldags svindelmail. De lurer deg inn på en link (som pga. et hull i IE ser ut som en offisiell ebay-link) og får deg til å fylle ut et skjema med informasjon som så brukes til å svindle deg for penger e.l.

Hvis du har oppgitt f.eks kredittkortnummer på siden det er linket til må du sperre kortet ditt så fort som overhodet mulig!

a.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...