Gå til innhold

Oppstart av ny PC

Anbefalte innlegg

Har akkurat skrudd sammen ny pc. Når jeg skrur den på skjer det veldig lite. Strømmen går på og dioder på hovedkortet blinker, men jeg får ikke noe signal på skjermen. Noen som har noen tips å komme med?

Har et MSI 875P Neo-LSR hovedkort og et Connect 3D Radeon 9600 XT grafikkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva port står grafikk kortet i nå? :dontgetit:

Skjermkortet er satt AGP-sloten. er vel ikke så mange andre muligheter.

Hadde først ikke satt prosessoren skikkelig i. Nå blinker i hvert fall tastaturet til i det jeg skrur på strømmen.

En ledning fra poweret jeg ikke vet hva, denne henger fortsatt løst. Det står COMAX på den. Kan ikke se noe sted den skal festes.

Lenke til kommentar

Hadde samme feil med min shuttle pc, ingen signal verken ut til musa, skjermen eller tastaturet. Pcen slo seg på, vifta gikk, dvd fungerte. Men ellers heilt død. Jeg snakket med mpx.no og de ba meg sende den tilbake. De trodde det kanskje var noe i feil i prosessor eller rammen. Men det visste ikke heilt hva som hva feilen. Det kan også være hovedkortet!

Lenke til kommentar

jeg fikk det til å virke...

I mitt tilfelle var det noe så simpelt som at kabelen som koblet USB-utgangene i fronten av kabinettet til hovedkortet var feilkoblet. Når jeg fikk rettet opp i dette gikk alt som en klokke.

Håper løsningen er like enkel for din del. Lykke til.

Lenke til kommentar

kameraten min har AKKURAT det samme problemet. Lampen i HK lyser men det skjer ingenting mer, vifter og sånn går men skjer ingenting med skjermbildet....

viften til skjermkortet går også av etter en liten tid...

Har Asus A7N8X-X HK..

Kan virkelig en feilkobling av noe så "lite" som USB gjøre dette? hmm...ok, må teste det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...