bonebraker Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 eg har nettop kjøpt vannkjøling og har prøvd å klokke litt. org FSB:200mhz. når eg stiller FSB på over 218 slår datan seg av. og den går ikkje i meir enn 50grade(klokka eller ikkje klokka, idle eller spela) men det eg ikkje veit er om de er vcore som stoppar meg. P4 3ghz 800FSB MSI neo fis2r 875P Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Du må stille opp vcore. Pc'en slår seg av fordi cpu ikke får nok strøm til å kjøre på 218mhz. Bare pass på at cpu ikke blir for varm (varmere enn 60) ved full load når du skrur opp vcore. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har prøvd de litt men jeg vet ikke vor mye jeg skal stille opp Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Still opp et hakk. Men når du overklokker burde du prøve å øke fsb med 2 og 2 mhz. Da får du en indikasjon på hvor langt du kan komme. Når du har funnet ut maks fsb kan du stille på multiplier... Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Når du har funnet ut maks fsb kan du stille på multiplier... Du har vell ikke lyst til å lese hvilken cpu han bruker en gang til har du? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Når du har funnet ut maks fsb kan du stille på multiplier... Du har vell ikke lyst til å lese hvilken cpu han bruker en gang til har du? Hehe, oops. Er litt sløv for tiden Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 eg veit at maks FSB for mit hovudkort er 300(1200) og eg har sett på nette at samme prosessor som eg har har blitt klokka til 4,5ghz med samme hovudkort og ram som meg, men det var med vapochill so eg veit at eg ikkje kan få de so høgt, men det skal no gå høgre enn 218FSB(3274mhz) og eg har prøvd å stille opp vcore, men da slår datan seg av da og Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Da har du vel fått en dårlig chip som ikke vil klokke noe særlig Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 "vordan"? Tenker du på hvordan lese retningslinjer? OT Hvilken type ram har du? Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har corsair xms3200 Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Prøv å still ram divideren til 5:4 eller 3:2 (etter hva som funker best) Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 hvor gjør jeg det?hva er det? Lenke til kommentar
torgros Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 sannsynligvis under noe som heter dram cpu ratio eller noe sånt. Den pleier å stå på auto men det er lett å stille den til 5:4 o.l. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Husk også å låse PCI/AGP til 33/66! Prosessoren din burde absolutt klare mer enn 10% overklokk, så jeg tror ikke det er den som stopper deg! Tror ikke du skal tukle for mye med vCore, har ikke oppnådd noe selv med å stille på den, kjører nå 1.625v og det funker greit. vDimm kan du med fordel stille til 2.9 f.eks. timtowtdi Endret 12. februar 2004 av timtowtdi Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 koffor må eg låse AGP/pci på akkurat den frekvensen? eg har den no på 70/... det funka fint og GPU går meir stabilt når det er klokka. men no har eg ikkje klokka CPU da. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 "vordan"? Tenker du på hvordan lese retningslinjer? OT Hvilken type ram har du? tenker du på at han kanskje har dysileksi? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 "vordan"? Tenker du på hvordan lese retningslinjer? OT Hvilken type ram har du? tenker du på at han kanskje har dysileksi? Tror du misforstod. Jeg mente at mariux burde lese retningslinjene siden han kritiserte topic(sikker smålig men rett er rett?) OT bonebraker: Du burde låse agp/pci fordi da kan du klokke lengre siden agp og pci kortene ikke vil følge med og skape uro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå