Gå til innhold

overklokking vordan?

Anbefalte innlegg

eg har nettop kjøpt vannkjøling og har prøvd å klokke litt. org FSB:200mhz. når eg stiller FSB på over 218 slår datan seg av. og den går ikkje i meir enn 50grade(klokka eller ikkje klokka, idle eller spela) men det eg ikkje veit er om de er vcore som stoppar meg.

P4 3ghz 800FSB

MSI neo fis2r 875P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg veit at maks FSB for mit hovudkort er 300(1200) og eg har sett på nette at samme prosessor som eg har har blitt klokka til 4,5ghz med samme hovudkort og ram som meg, men det var med vapochill so eg veit at eg ikkje kan få de so høgt, men det skal no gå høgre enn 218FSB(3274mhz) og eg har prøvd å stille opp vcore, men da slår datan seg av da og

Lenke til kommentar

Husk også å låse PCI/AGP til 33/66!

Prosessoren din burde absolutt klare mer enn 10% overklokk, så jeg tror ikke det er den som stopper deg!

Tror ikke du skal tukle for mye med vCore, har ikke oppnådd noe selv med å stille på den, kjører nå 1.625v og det funker greit. vDimm kan du med fordel stille til 2.9 f.eks.

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar
"vordan"?

Tenker du på hvordan lese retningslinjer? :roll:

OT

Hvilken type ram har du?

tenker du på at han kanskje har dysileksi?

Tror du misforstod. Jeg mente at mariux burde lese retningslinjene siden han kritiserte topic(sikker smålig men rett er rett?)

OT

bonebraker: Du burde låse agp/pci fordi da kan du klokke lengre siden agp og pci kortene ikke vil følge med og skape uro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...