HMaster Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har lest litt i rundt på nettet, både w3schools og en hel del andre, men jeg får det bare ikke til å fungere. Sikkert gjort en enkel dum feil en plass. Altså, dette står i headen på html fila: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css" /> Og den utrolig korte test css fila mi ser slik ut: <style type="text/css"> p { font-family: arial; margin-left: 50px; color: #D17906 } a :link {color: "#D17906"} a :hover {text-decoration: underline; color: "#AB6305";} </style> Noen som ser feilen? Eller flere feil for den saks skyld? Andre tips tas også til etteretning. Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Du må fjerne "<style type="text/css">" og "</style>" fra css-dokumentet ditt. Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Grunnen til at det ikke fungerte var at jeg trykka høyre musetast, og valge new-->text document, og det gjorde at filen ble lagret som stylesheet.css.txt. Men nå er alt bra. CSS validert ble den dæven døtte meg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå