abene Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Snart kan du surfe på toget En rekke togselskaper vurderer nå å installere Wi-Fi-teknologi i sine tog, som muliggjør bruk av Internett på togreiser. Les artikkelen her Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ja, det er på tide, skal man følge med i tiden, så er det bare å hoppe i det. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvordan kobler toget seg til internett a? Litt vanskelig med fiber til ett tog som går i 100km/t. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Lurer på når dette kommer til trønder banen jeg siden jeg pendler noe besatt til trondheim (Reisen tar 1.5time hver vei). Hadde vært morro med internett her ja Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har prøvd fra oslo - københavn det var ok linja ca 300-400kbt ned Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvordan kobler toget seg til internett a? Litt vanskelig med fiber til ett tog som går i 100km/t. Eurostar og GNER tester ut muligheten for Internett-tilgang via satelitt. Ulempen er at forbindelsen avbrytes når toget er under den engelske kanalen. Håper bare NSB innfører dette Lenke til kommentar
Killi Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 med alle våre tuneller på den norske jernbanen blir det nok en del avbrudd Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 med alle våre tuneller på den norske jernbanen blir det nok en del avbrudd Kan jo plassere WLAN i tunellene, med sat.-tilkobling utenfor tunellen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Ta med et LianLi PC75 og en 19" crt og se hv dem sier Ellers er det en god tanke (hvis du har mer mobilt utstyr) Endret 7. februar 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan jo bare legge forbindelsen via skinnene ligger det ikke kabel der fra før a? _ Thorsan Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Helt konge, på lengre reiser. Burde være minst en times reistid for at det skal være noen vits. Laptop med wlan rocker Hadde jeg bare brukt toget i oftere enn ca 1 gang i året... Prisnivået vil bety mye. Gidder ikke betale all verden for internett på toget. Så avhengig er jeg ikke enda. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 med alle våre tuneller på den norske jernbanen blir det nok en del avbrudd Kan jo plassere WLAN i tunellene, med sat.-tilkobling utenfor tunellen. Hvorfor det? Sier bedriftsnavnet "BaneTele" deg noe? BaneTele eier fiber langs store strekninger jernbane, og NSB vurderer dette med nettverk. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ikke bare det, men nå har de innstallert fri sone på alle Statoil stasjoner så hvis du har en bil, data og et tråløst nettverkskort så kan du parkere utenfor og surfe med 2mbit! Du er spesielt heldig hvis du bor rett ved siden av en statoil stasjon Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 med alle våre tuneller på den norske jernbanen blir det nok en del avbrudd Kan jo plassere WLAN i tunellene, med sat.-tilkobling utenfor tunellen. Hvorfor det? Sier bedriftsnavnet "BaneTele" deg noe? BaneTele eier fiber langs store strekninger jernbane, og NSB vurderer dette med nettverk. Hvordan snakker toget med BaneTele-fiberen da? Tusenvis av WLAN-accesspoints langs skinnegangen eller? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 med alle våre tuneller på den norske jernbanen blir det nok en del avbrudd Kan jo plassere WLAN i tunellene, med sat.-tilkobling utenfor tunellen. Hvorfor det? Sier bedriftsnavnet "BaneTele" deg noe? BaneTele eier fiber langs store strekninger jernbane, og NSB vurderer dette med nettverk. Hvordan snakker toget med BaneTele-fiberen da? Tusenvis av WLAN-accesspoints langs skinnegangen eller? noe slikt regner jeg med ja, de driver å finner løsninger Lenke til kommentar
daghb Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror det er fånyttes å tro at NSB så mye som vurderer dette. Jeg tok dette opp med dem i fjor, og de hadde knapt tenkt på muligheten. Med andre ord - skal du surfe på tog, bør du snarest flytte utenlands. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hvis det er en lang tur, har man mulighet for å dra med den stasjonære? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå