-balder- Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Nå begynner jeg å få en brukbar maskin, men hardisken sinker meg. Har MSI K7T 266 pro-ru Har alldrig gjort dette før Hvordan går jeg frem Hva slags HD bør jeg velge hvilken ytelse får jeg i hastighet og lagringsplass? Hva gjør jeg med den 30GB HD jeg har, kan jeg ha den i tillegg som en egen partisjon, eller må jeg innstallere alt på nytt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-15 16:41, -balder- skrev:Nå begynner jeg å få en brukbar maskin, men hardisken sinker meg.Har MSI K7T 266 pro-ruHar alldrig gjort dette førHvordan går jeg fremHva slags HD bør jeg velgehvilken ytelse får jeg i hastighet og lagringsplass?Hva gjør jeg med den 30GB HD jeg har, kan jeg ha den i tillegg som en egen partisjon, eller må jeg innstallere alt på nytt? Jg ser du har RAID på hovedkortet.. Du må ha to (eller flere) identiske disker, og sette de opp med RAID-0 på raid-kontrolleren. Sjekk manualen til hovedkoret osv. Så kan du installere OS'et etterpå. Bruk noen disker som er raske. (sjekk http://www.storagereview.com ) Søketiden blir omentrent den samme, men lese/skrivehastigheten på store filer kan omentrent dobles om du har diskene på hver sin IDE-kanal. Du kan godt ha den gamle disken som egen partisjon i tillegg. Men skal du ha raskere windows må du legge det inn på RAID-diskene. PS. Hvilke arbeidsoppgaver er det disken i PC'n din er for treg for? Hva er mest kritisk.. søketid eller overføringshastighet? Er det Programmene/OS'et eller bruks-filer du vil ha raskere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå