jalapeno Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har en FS Amilo D1840 med bare 40GB (4200 rpm), trenger selvfølgelig mer plass, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe et harddiskkabinett til min Maxtor 80GB (7200 rpm) til videoredigeringsbruk. Hva er overføringshastigheten på USB2.0 vs FireWire? Sparer noen hundrelapper på kun USB2.0, ettersom at jeg er en fattig student er det mye;) Har gått greit med videored med Adobe Premiere Pro, men jeg merker at harddisken ikke er veldig rask, vil jeg oppnå bedre ytelse på videored ved å bruke en 7200 rpm ekstern harddisk, eller er 4200 rpm harddisken min en flaskehals? Stemmer det at videoredigering går raskere dersom videoredprogrammet ligger på en annen harddisk enn råstoffet? Må det være en annen fysisk HD, eller holder det med partisjoner? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 USB 2.0 skal være litt raskere på papiret, men praksis viser ofte at Firewire er raskest og oftest anbefalt til harddisker for videroredigering. Annen fysisk disk er å anbefale, gjerne på en annen IDE kontroller. Husk at videofilene tar kjempestor plass. Jeg bruker også en harddisk skuff slik at man enkelt kan koble fra videofilene (ved virus søk eller når man ikke skal bruke de) eller utvide med flere disker. Adobe anbefaler alltid at man bruker en "scratch" disk som er fysisk adskilt programvare disken for optimal hastighet. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har en FS Amilo D1840 med bare 40GB (4200 rpm), trenger selvfølgelig mer plass, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe et harddiskkabinett til min Maxtor 80GB (7200 rpm) til videoredigeringsbruk. Har samme dilemma her; jeg har kun 40GB på den bærbare og vil koble til en ny harddisk. Hvilke harddisker og kabinett har du vurdert? (jeg har ikke begynt å se på slikt ennå) Lenke til kommentar
wanka Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hva mener du med treegt ? Det er sannsynligvis laptopen som er treeg. Har selv en stasjonær PC (AMD XP1800+ med WD120GB 7200rpm HD) og en ekstern usb2.0 fujitsu 2,5" 4200rpm 40GB HD. Får 10-15 MB/sec når jeg kopierer mellom maskinene, mens når 2,5" satt i laptopen fikk jeg aldri over 1MB/sec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå