kyrsjo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har svart hvor han får det. Endre default språk får noen andre svare på (du endrer en eller annen config-fil) Lenke til kommentar
drall Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Du må nok legge inn en egen språk-pakke for kde, for så å velge språk i kontroll-senteret. For eksempel i gentoo legger jeg inn kde-i18n (emerge kde-i18n) med LINGUAS="nb" (evt nn). Generelt for systemet er det riktig at LANG variabelen justerer språket. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Kunne noen gitt meg en URL til norsk språkpakke? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det kommer an på hva det er du bruker. For Fedora sin KDE er det f.eks. bare til å skrive 'yum install kde-i18n-Norwegian'. Bruker du binærpakker generelt, finnes det sannsynligvis også en egen pakke (rpm, .deb, ...) for norsk. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 I Mandrake ligger norsk på CD'en, bare å bruke rpmDrake og søke på Norsk... funker fint her! Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) "Kildekode" til norsk/bokmål språkpakke for kde 3.1.5. Endret 8. februar 2004 av drall Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 "Kildekode" til norsk/bokmål språkpakke for kde 3.1.5. Ah herlig, pakken lå i SuSEs pakkesystem, bare visste ikke navnet, evt hadde ikke tenkt på å søke på norwegian Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Men å så mye som antyde at linux er raskere enn windows på en moderne PC, er et grovt overtramp spør du meg... Linux utnytter på langt nær systemressursene så bra som windows. Dette har selvsagt den store fordelen at linux kan kjøre fint på en god del eldre PCer.... Tror du forvekslet 'utnytter' med 'legger beslag på'. Dessuten er Windows kjernen like portabel som linux kjernen (siden det er en microkernel skal den i teorien være lettere å flytte), man får Windows CE for modiltelefoner og Datacenter Server for digre servere med 16 cpu'er. Det er ikke noe annen grunn enn manglende viljestyrke hos M$ som gjør at du ikke kan kjøre Windows XP på den gamle P100 maksinen din. Hvorvidt windows er raskere enn linux? Tja, Q3A og CS kjører litt raskere under linux, andre ting litt tregere. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Trenger vel ikke nevne oppstartstid på de to systemene f.eks?? Det varierer veldig med hvilken linuxdistro du bruker da, jeg har 1min 10 sek fra jeg trykker inn strømknappen til X (fluxbox) er oppe jeg, og det er med endel ting som squid(proxyserver), apache, sshd og samba. (Gentoo Linux på p3 800mhz) Endret 8. februar 2004 av mariux Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det er ikke noe annen grunn enn manglende viljestyrke hos M$ som gjør at du ikke kan kjøre Windows XP på den gamle P100 maksinen din. Jo, nemlig noe som kalles "Planned obsolescense": Intel lager raskere prosessorer, og Microsoft lager programvare som bare kan kjøre på raske prosessorer. For å kunne bruke Microsofts nye programvare må kundene kjøpe ny maskinvare fra Intel. Bill Gates og Craig Barrett får hver trettifem nye boblebad til jetflyene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå