Civilix Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Prøver og prøver menn får det ikke til... Går inn på 'NAT Rule Entry' Velger 'Add' Rule Flavor: 'RDR' Rule ID: '2' IF Name: 'ALL'(har også prøvd eoa-7 som er if ut mot inett) Protocol: 'ANY' Local adress from/to: '192.168.1.10'(ip til maskin med web-server) Global adress from/to: '0.0.0.0'(ifølge de eksempel jeg har sett finner den da selv ut sin egen ip) Destination port from/to: 'Http(80)' Local port: '0'(også prøve 80 her) men den nekter og sende noe trafikk gjennom. Firewall står på med 'Attack Protection' og 'DOS protection', ikke noe annet. Ip filter står nå på 'low', men jeg har prøvd og slå av ipfilter også. Ellers så er allt standard tele2 konfigurasjon. Noen som har noen ide om hva jeg kan ha gjort feil? Noen her som har denne routeren/modemet og har satt opp NAT-regler selv? (må legge til at jeg er litt redd for å gjøre for store endringer også, da jeg ikke har finni noen måte og lagre konfigurasjonen jeg har nå ) Lenke til kommentar
IvoryAndreas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har akkurat samme problemene. Jeg prøver å åpne portene 6881-6991 for å bruke bittorrent, men får ingen respons. Håper noen kan svare på dette. Andreas Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Det som irriterer meg mest er at jeg ikke får lagra konfigurasjonen hadde jeg bare visst at jeg kunne lasta inn tele2-konfigurasjonen lett hvis noe sku gå galt hadde jeg testa ut mye mere med instillingene på routeren Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Mulig det står noe fornuftig her: http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/...er_Guide_r2.pdf Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Mulig det står noe fornuftig her: http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/...er_Guide_r2.pdf Tro meg, har lest veldig nøye det dokumentet. Og jeg tror ikke det er noe problem i utgangspunktet med måten jeg setter det opp på. Problemet ligger vel heller kansje i og få det til å fungere med resten av konfigurasjonen fra tele2. Desverre er ikke debugging av konfigurasjoner noe som står i manualen Jeg driver og leser litt om ipfiltrering nå da jeg har en mistanke om at det kan ha noe med saken og gjøre, men i teorien sku det da ha funka når jeg slo av ipfilter... Søker fortsatt etter svar fra personer som har satt opp net-regler selv med ericsson modem og tele2... Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Du bør ikke være redd for å miste konfigurasjonen, hvis du resetter modemet så ligger tele2 sin konfig inne som default.. Du dytter bare en nål inn i hullet bak på modem. Endret 11. februar 2004 av crewlar98moffe Lenke til kommentar
IvoryAndreas Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg har eksperimentert litt med forskjellige nat regler på hm210 modemet og funnet en som funker brukbart til feks direct connect eller winmx (de som trenger active connections) Hvis du bruker denne regelen så åpner du kanskje litt vel mye, men ... rule id : 10 rule flavour: bimap if name: all local address from : 192.168.1.x(local ip som du finner med ipconfig) local address to : samme som over global address from : 193.x.x.x (ekstern ip som du må finne ut) global address to : samme som over Dette funker for meg så kanskje noen har nytte av det Andreas Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Du bør ikke være redd for å miste konfigurasjonen, hvis du resetter modemet så ligger tele2 sin konfig inne som default..Du dytter bare en nål inn i hullet bak på modem. Er du sikker på dette? hvis så er det jo supert Det gir endel mere spillerom når man skal teste. Eller så har jeg finni ut at det var ipfilter som laga problemer, slo av ipfilter og satt 'private default action' på Allow(dette hadde jeg ikke gjort forrige gang jeg testa). Da fungerte plutselig alle NAT-reglene mine Så nå vet jeg hva som stopper. Men noen ipfilter er det jo kjekt og ha oppe, så jeg får vel selektivt gå gjennom lista og finne ut hvem jeg trenger og ikke pluss legge til noen egene. PS: hvis man slår av ipfilter vil hele verden kunne logge inn på routeren din, så husk og bytte admin passord og port for web-config.(ipfilter hindrer tilgang til portene for web, ftp og telnet.) IvoryAndreas: Den BIMAP regelen høres litt farlig ut... Tror kansje ikke det er hva jeg ser etter, men takk for tipset. BTW: hvis man setter 0.0.0.0 i global adress from/to så bruker den automagisk den den adressa du har mot nett, så er du sikra hvis du skulle få ny offentlig ip. Endret 12. februar 2004 av Civilix Lenke til kommentar
Håkky Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har prøvd og fulgt alt som er blitt skrevet her.. Men jeg kommer fortsatt ingen vei.. Kan du beskrive akkurat hva jeg må skrive i NAT Rule entry, viss jeg for eksempel skal åpne port 6881 til 6991? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har prøvd og fulgt alt som er blitt skrevet her.. Men jeg kommer fortsatt ingen vei.. Kan du beskrive akkurat hva jeg må skrive i NAT Rule entry, viss jeg for eksempel skal åpne port 6881 til 6991? Rule Flavor: 'RDR' Rule ID: '2' (denne kan vere en hvem som helt nummer som ikke er brukt av en annen regel) IF Name: 'ALL' Protocol: 'ANY' Local adress from/to: '192.168.1.x'(ip til maskin på lokalnettet som kjører tjenesten) Global adress from/to: '0.0.0.0' Destination port from: 'Any other port -6881' Destination port to: 'Any other port - 6991' Local port: '0' Så må du slå av ipfilter og sette default private action til 'allow'(pass på og ha beskyttet maskinen din med en software-firewall da uten ipfilter blir allt ukritisk sluppet gjennom). Jeg prøver nå og lære meg litt mere om ipfilter så jeg kan lage regler som slipper igjennom bare den ønska trafikken, får forhåpentligvis tak i en bok idag. Lenke til kommentar
IvoryAndreas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 -> Håkky Jeg tipper du skal bruke torrent. Det kan være en fordel å laste ned shadows bittorrent klient. I denne kan du stille både porter og ip addresser. Med Nat regelen til Civilix og denne klienten stillt inn på riktige ip'r får jeg mellom 50-100 k med torrent. Jeg forklarte en bimap regel tidligere, men som C. sa så er det litt uforsiktig. Bedre hvis du bruker en RDR regel. Jeg fikke det imidlertid ikke til å funke før jeg byttet torrent klient. Andreas Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hva er standard passord på HM210? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Fandt det ut: tele2/2elet Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har en SMC router i tillegg, og vil heller bruke den fremfor Ericsson-routeren. Hvordan slår jeg av all NAT, routing, FW osv. i HM210, og sender de offentlige IP'ene rett igjennom uten noen filtrering? Lenke til kommentar
IvoryAndreas Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Du kan gå inn i 3 function menyen i hm210 og velge kun bridging. Jeg tror det skulle funke. 3 function menyen ligger under home tror jeg. Andreas Lenke til kommentar
skyvedor Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 hei ..jeg har prøvd ut alt det som står ovenfor angående åpning av porter på tele2 ericsson hm210d modem..... men får det ikke til og fungere... kan noen skrive i detalj hvordan jeg skal åpne porter.. Lenke til kommentar
qbee Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 har fått tele2 adsl i dag og får bare low id i overnet/emule har prøvd å følge det som har blitt sagt i denne tråden men skjønner ikke bæra får det ivertfall ikke til og funk så hvis det er noen some gidder å dytte det in med teskje så kom igjenn? Lenke til kommentar
skyvedor Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 ja det hadde vert veldig kjekt om noen hadde giddet og skrive en ekstremt detaljert versjon av hvordan jeg skal gjør dette her:) på forhånd TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSEN TAAAAAAAAAAAK Lenke til kommentar
qbee Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 fikser det fortsatt ikke har gjort som nevnt her i tråden det hjalp meg med å opne porter og jeg får high id i emule/overnet men pc'n har startet å re-boote seg selv når jeg laster ned? hvis jeg setter modemet tilbake i def så slutter pc'n å re-boote...............? skjønner bare ikke bæra. hvis det er noen som kan anbefale et greit og lettstelt modem som funker med tele2 så er jeg åpen for å bytte ut hele driten. Lenke til kommentar
qbee Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 har nå fått lånt et gammelt bluecom modem "alcatel speed touch home" å lurte på om det er mulig å konfigurere det med tele2.......? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå