Gå til innhold

Vannkjole minnebrikker paa 9800XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det så vansklig å lage vannkjøling til minnebrikker da?

Har tenkt på å gjøre noe sånn som dette en eller annnen gang.

4 stk kobber"klumper" borre hull rett igjennom. Gjenge opp for nippel. Smelle på slange. Eneste er hvordan jeg skal lage en bra sammenkobling mellom en blokk til den andre blokken. Uten at det er for mye stress.

Vel. Kan jo henda det er noe veldig dumt med dette da men :)

Lenke til kommentar

Vanskelig? Vel, alt er relativt.

Verre er det vel med tiden det tar å lage (i dette tilfelle) 8stk blokker på (ca)10x10mm, forbinde disse på en trygg måte, og samtidig forvente strålende resultater mht RAM-settings.

En såpass god kjøling som dette skulle tilsi har i praksis vist seg å ha liten betydning, så jeg stiller i alle fall spørsmål om det i det hele tatt er bryet verdt...

Lenke til kommentar

PÅ PC kort er det pes å lage blokk til minne. tenkte å lime på store kjøleribber på kvar sida men det er tong i mellom rammen slik at ein må lage ein tynn overgang mellom brikkene...eller det er ikkje mykje meir arbeid viss du har tilgang på skikkeleg fres som tar cad tegninger...

Lenke til kommentar

Trenger ikke være så veldig vanskelig...jeg holder på å mekke noen til 9800SE@9800Pro kortet mitt,bilder kommer i worklogen når jeg er ferdig. Man tar en kobberplate (kjøpte på clas) og ei plate plexi (også clas), borr hull til nipler i plexien, fres ut kanaler i den og lim og skru den fast til kobberplata...voila!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...