inoan Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Sitter med et komplett vannkjolt system. Se signatur. Minnebrikkene paa PC 9800Pro moddet til 9800XT er ekstremt varme. Onsker aa kjope vannkjolingsblokk til minnebrikkene. Noen som aner hvor dette kan skaffes. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Sånt tror jeg kanskje du må lage selv, og det er ingen enkel oppgave. Men skikkelige heatsinks hjelper jo godt, og sjøl reduserte jeg minnetemp fra omkring 75(!)grader til rundt 60-65, på samme type kort / OC. Bare som et tips.... Lenke til kommentar
clinton Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 var jo en kar som hadde ca -20 grader på minne,men det hjalp ikke noe mere enn vanlige ram sinks Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Det er litt fancy da Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan sette noen halvåpne beholdere med flytende nitrogen rundt om i kabinettet og isolere det 100% Da blir det bra kaldt (Tips kommer herfra, alle burde se det uansett Syke greier!) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Er det så vansklig å lage vannkjøling til minnebrikker da? Har tenkt på å gjøre noe sånn som dette en eller annnen gang. 4 stk kobber"klumper" borre hull rett igjennom. Gjenge opp for nippel. Smelle på slange. Eneste er hvordan jeg skal lage en bra sammenkobling mellom en blokk til den andre blokken. Uten at det er for mye stress. Vel. Kan jo henda det er noe veldig dumt med dette da men Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Vanskelig? Vel, alt er relativt. Verre er det vel med tiden det tar å lage (i dette tilfelle) 8stk blokker på (ca)10x10mm, forbinde disse på en trygg måte, og samtidig forvente strålende resultater mht RAM-settings. En såpass god kjøling som dette skulle tilsi har i praksis vist seg å ha liten betydning, så jeg stiller i alle fall spørsmål om det i det hele tatt er bryet verdt... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Kan sette noen halvåpne beholdere med flytende nitrogen rundt om i kabinettet og isolere det 100% Da blir det bra kaldt Joda, men det er jo ikke så praktisk å måtte fylle på hele tiden. Tipper at det er relativt kostbart også Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 PÅ PC kort er det pes å lage blokk til minne. tenkte å lime på store kjøleribber på kvar sida men det er tong i mellom rammen slik at ein må lage ein tynn overgang mellom brikkene...eller det er ikkje mykje meir arbeid viss du har tilgang på skikkeleg fres som tar cad tegninger... Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Trenger ikke være så veldig vanskelig...jeg holder på å mekke noen til 9800SE@9800Pro kortet mitt,bilder kommer i worklogen når jeg er ferdig. Man tar en kobberplate (kjøpte på clas) og ei plate plexi (også clas), borr hull til nipler i plexien, fres ut kanaler i den og lim og skru den fast til kobberplata...voila! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå