Gå til innhold

Hakking i noen spill

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem med noen av spillene mine.

For å være litt mere nøyaktig, så hakker alle 1 player spillene mine.

Spill som CS, BF osv går fint.

Men skal jeg spille spill som Morrowind, Star Wars osv så hakker det veldig :cry:

Kan dette ha noe med skjermkortet mitt (Nvida GeForce 4 TI 9200SE (noe sånt i alle fall)) eller kan det være andre ting?

Pcen min er ikke mere enn 8-9 måneder gammel. Har 512 Mb RAM og 200 GB disk.

Fatter ikke hva det kan være :roll:

Takk for alle svar

-Plomma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men alle Ti kort skal ta spill som morrownd helt supert,

? det er det dummeste jeg har hørt...

jeg har selv alltid hatt problemer med morrowind.

har alltid prøvd med nyeste pacht, forskjellige drivere osv.

det spørs hvilke krav man setter_

-1ghz t-bird, 384mb ram, mx460 = suckysuck, i 1024*768

-xp2500, 512mb ram, ti4200 = 12-20fps @ 1280*1024, med litt avstand (skaffet lcd, som kjører best med denne oppløsningen)

-xp2500, 1024mb ram, radeon 9800 pro = forsatt altfor dårlig, ca 24fps @ 1280*1024 med max detaljer (ikke AF/AA)

(bare prøvd med de nyeste omegadriverne, med r9800pro)

tallene, mine er gjerne ikke helt korrekte, men tingen er, at jeg har prøvd... tro meg. Morrowind er et dårlig kodet spill, stiller du lave krav, så går det vel bra nok, men men

det finnes forresten noe FPSprogram som er laget for å tilpasse masse forskjellige faktorer, slik at det skal gå bedre, men husker hverken hva eller hvor...

det har mye å si hvor langt man stiller viewdistance, og den synest jeg var kort nok, på fullt.

Når det gjelder BF, så er det "bra" kodet, og er et dx 8.1 (ikke dx9spill ihvertfall?) spill. Det er vel dx8.1 ditt kort er "laget for". Star Wars --> kontor tror jeg er et dx9 spill, og her kommer de eldre skjermkortene (som ikke støtter dette) som regel veldig dårlig ut

selv har jeg sett et overklokket ti4200 (med tilnærmet resten av mitt system), kjørt dette, og det gikk ikke så bra --> 22-24fps var vel hva jeg bet meg merke i da....

edit_

add

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...