Myklebust89 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 programm da? samme der? man må vel nesten ha navnet sitt et sted på siden da, eller kildekoden liggende på dataen som bevis i en eventuell rettsak? Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 programm da? samme der? man må vel nesten ha navnet sitt et sted på siden da, eller kildekoden liggende på dataen som bevis i en eventuell rettsak? Kildekoden finner man jo lett ved å høyreklikke på siden og velge "vis kilde" elns... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 programm da? samme der? man må vel nesten ha navnet sitt et sted på siden da, eller kildekoden liggende på dataen som bevis i en eventuell rettsak? Kildekoden finner man jo lett ved å høyreklikke på siden og velge "vis kilde" elns... Det han mente var at han måtte ha en kopi av koden på maskinen... Men så lenge sidene ligger ute på en webserver/domene DU har rettigheter over/eier, kan navnet ditt lett kobles opp mot dette. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) PT: akkurat i den setningen tenkte jeg på programmer.... Endret 9. februar 2004 av Burner89 Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 PT: akkurat i den setningen tenkte jeg på programmer.... Jeg så at du nevnte programmer der, men du skrev at man burde ha navnet sitt på siden i samme setningen som det med kildekoden Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 ja, sorry, dårlig formulert.... BTW: PC- jeg synes egentlig du bør gå videre med den saken... det var en kriminell handling, og den bør slås ned på! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 ja, sorry, dårlig formulert.... BTW: PC- jeg synes egentlig du bør gå videre med den saken... det var en kriminell handling, og den bør slås ned på! Dette kaller jeg å overdrive. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 ja, sorry, dårlig formulert.... BTW: PC- jeg synes egentlig du bør gå videre med den saken... det var en kriminell handling, og den bør slås ned på! Dette kaller jeg å overdrive. Og akkurat det er jeg enig i, men jeg syns heller ikke det er sjefolainen at folk stjeler andres arbeide, enten det er websider, mosaikk, strikketøy eller - software. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 ja, sorry, dårlig formulert.... BTW: PC- jeg synes egentlig du bør gå videre med den saken... det var en kriminell handling, og den bør slås ned på! Dette kaller jeg å overdrive. Så sant som det er sagt, derfor, som jeg tidligere har påpekt, lar jeg denne saken ligge DØD! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) oj.. omg.. der får man igjen for å være inakvtiv på forumet i 2-3 dager.. (fylla har skylda.. ) 1. PoleCat.. you got my support.. 10.000 % 2. Jeg ville ikke sluppet taket på fyren nå.. han har vist en tendens til å juge deg "opp i fjeset" og snodd seg unna, og JEG tror det er stor sjans for at han gjør det igjen... 3. hadde det vært mitt verk som hadde blitt rippa for 2. gang av samme person, hadde problemet fort blitt løst på andre mindre humane måter, men det er en annen sak.. (kids.. do not try this at home.. We're trained professionals.. ) 4. PC da.. dette skuffer: På østlandet, der det bor så mange "mindre-intelektuelle" mennesker fra før. (enzo er jo fra hamar = østlandet...) 5. men det igjen betyr jo at jeg befinner meg i nærheten i tilfelle et 3. forsøk ... (ihvertfall ikke mere enn en kjapp biltur unna...) *ond latter* 6. Til "tha rippah".. fortsett gjerne å lek med design, men hold slike verker som det der for deg selv... Kommer du derimot opp med noe egenkomponert av en bedre art, så vil ihvertfall jeg si du er velkommen her på forumet... btw.. en offentlig unnskyldning, gjerne i forumet hadde vært på sin rett... 7. Noe av det jeg har sagt i dette innlegget vil noen kanskje oppfatte som "trusler", men det er mere en generell informasjon om hva JEG ville gjort om mine verk ble rippa.. og jeg vil nå tro at PC er litt mere moderat enn meg på det punktet.. 8. A. har du laga en side med PS og ikke har lisens, er det egentlig ingen som kan vite at du ikke lagde designet under dine 30 dager med lovlig trial... 8. B. Copyright på verkene dine har du uansett, så lenge de er publisert, og ikke rippa.. Men vil du i tillegg ha et skriftlig dokument på det, så har godaddy.com tilbud på copyright dokumenter, etc.. for rundt $9 tror jeg.. (husker ikke i hue, og orker ikke sjekke.. ) men.. usansett: Gi deg mens leken er god... Say no to copycats! Support the PoleCat! Endret 9. februar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Du sier veldig mye klokt cfenzo (som alltid) problemet MITT er at jeg ikke gidder å gjøre så mye utav det, om det kan løses på andre måter. Men om det skulle gjenta seg, vil nok mer "mindre-humane" metoder bli tatt i bruk. Jeg er nok kanskje litt for dumsnill av meg. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) /me fant plutselig ut at en "Hall of Shame" kanskje hadde vært på sin rett.. event. som en del av en "pinned" tråd med info om copyright og hvilke rettigheter folk har på verkene sine... For eksisterende, og kommende tilfeller av brudd på ©, og event andre ting.. Er det noen andre som er "up for it" ? eller var det bare en dårlig idè som blandet seg inn blandt mylderet av mere briilliante idèer? EDIT> typo Endret 9. februar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 /me fant plutselig ut at en "Hall of Shame" kanskje hadde vært på sin rett.. event. som en del av en "pinned" tråd med info om copyright og hvilke rettigheter folk har på verkene sine... For eksisterende, og kommende tilfeller av brudd på ©, og event andre ting.. er det noen andre som er "up for it" ? eller var det bare en dårlif idè som blandet seg inn blandt mylderet av mere briilliante idèer? Støttes! Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) /me fant plutselig ut at en "Hall of Shame" kanskje hadde vært på sin rett.. event. som en del av en "pinned" tråd med info om copyright og hvilke rettigheter folk har på verkene sine... For eksisterende, og kommende tilfeller av brudd på ©, og event andre ting.. Er det noen andre som er "up for it" ? eller var det bare en dårlig idè som blandet seg inn blandt mylderet av mere briilliante idèer? EDIT> typo Hall of shame... Støtter den ja EDIT: Svare satyrium under her: Det vil nok stemme, men fortjener man annet når man stjeler design fra andre? Endret 9. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg er redd en slik tråd vil medføre altfor mye flaming. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg er redd en slik tråd vil medføre altfor mye flaming. ...thou shall get what thou deserve... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jo, men sparks og ATI-Radeon er litt treige av seg... sorry leste bare første posten og måtte bare svare da jeg har opplevd det samma.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) /me fant plutselig ut at en "Hall of Shame" kanskje hadde vært på sin rett.nah, blir så mye rot med masse stickys. "De mange mister effekten av de få" (enden 2003) Endret 9. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Jeg er redd en slik tråd vil medføre altfor mye flaming. Vil da presisere mitt forslag.. (kom kanskje litt utydelig fram? eller?) 1. en STENGT post med info om copyright/hvilke rettigheter man har og hvilke man kan bryte ved å "låne" andres verker.. 2. en moderert web-basert Hall of Shame... (ikke PÅ forumet.. og kanskje heller ikke limitert til forumet?) Det vil ikke oppfordre til like mye flaming.. mener nå jeg.. Ihvertfall ikke i copyright-tråden, som bare bør forbli en info-tråd.. Endret 9. februar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Mange er sikkert rimelig pissed på meg uansett men: ..8. A. har du laga en side med PS og ikke har lisens, er det egentlig ingen som kan vite at du ikke lagde designet under dine 30 dager med lovlig trial... det e F det E det e I det e L, FEIL FEIL FEIL! les lisensen for trial-versjonen. 8. B. Copyright på verkene dine har du uansett, så lenge de er publisert, og ikke rippa.. Men vil du i tillegg ha et skriftlig dokument på det, så har godaddy.com tilbud på copyright dokumenter, etc.. for rundt $9 tror jeg.. (husker ikke i hue, og orker ikke sjekke.. ) Siden cfenso er vel bevandret i "Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven)" kan han jo si hva den sier i §56.? NB Det er ikke for å på noe vis være drittsekk, eller at jeg har ønnker om å på noe vis spre edder og galle, men det er på grunn av at jeg vet, og har erfart det jeg snakker om, og tro meg: Går du til sak for å stoppe en nettside som er stjålet fra deg så må du bevise at det faktisk er du som har laget den, og siden programvaretyveri er den antakeligvis mest tallrike forbrytelse nest etter musikk for tiden, så blir dette sjekket, og dobbeltsjekket, og du kan risikere å tape en hel del mere enn at noen rippa websia di. ps, mine lisenser var i orden, til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå