Gå til innhold

Ripped... Again!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hadde dette vært et rip som ble brukt kommersielt, hadde jeg ikke nølt et sekund. Tingen er bare at det irriterer meg så GRENSELØST, når det faktisk er andre gangen dette skjer.

Om ikke tj får gitt han en leksjon, kommer nok dette til å gå et steg videre ja. :angry:

Lenke til kommentar

å begynne å saksøke er å gå veldig langt da.

Dessuten vet jeg ikke om du kan få gjordt så mye i norge, siden siden ikke ligger på en norsk server. Og hvis man taper en rettsak, kan man få ekstremt store saksomkostniinger. Litt kjipt å gjøre alt dette bare for en liten privat hjemmeside

Lenke til kommentar
Det verste er at han skriver masse om copyrighting på sidene sine.... :roll:

Spørsmål : Hvordan lager du siden din?

Svar : Okai. Dette er spørsmålet som er en gjenganger

Jeg lager siden med:

Photoshop 7.0 ( Bilderedigerningsverktøy )

Imageready 7.0 ( Bilderedigerings-HtmlVerktøy )

Microsoft Frontpage 2002 ( Html-verktøy )

Flash MX ( Effekter Og Etc )

Spørsmål : Er det lov å ta noe fra siden?

Svar : Hmm. Copyright betyr jo oversatt Kopirett.

Og det vil oxo si at det er ulovlig å hente stoff og

bruke det til kommersiel bruk. Men bilder og annet

som faller i deres smak er mer er dere mer enn velkommen

til å ha på dataen og ikke sette på nettet ;)

:roll::thumbdown:

Lenke til kommentar
Copyright, må man ikke betale for det? eller er det bare sånn patent greier til oppfinnelser o.l.? Hvis man ikke betaler for copyright kan du jo si ifra til isp'en og politi'et så finner de sikker på noe :roll:

Nope. Du trenger faktisk ikke ha ©'en synlig engang. Den blir bare regnet som en påminnelse. Alt du lager som kan regnes som et åndsverk har du automatisk copyright på.

Du kan derimot registrere det du har laget, det koster litt og vil være en svært god hjelp i en evt. rettsak hvis det skulle gå så langt. Men som sagt, du trenger ikke registrere det.

Lenke til kommentar

Forfatter av et verk har kopiretten på det automatisk og er ingenting å diskutere, dette har skjedd flere ganger og da er det bare å innformere om at siden skal ned innen x dager ellers vil strengere verk bli tatt i bruk. Noen lærer ikke og da er det handling som er tingen.

Lenke til kommentar

Men da er altså alle enige i at jeg kan kalle dette tyveri av mitt eget arbeide, og faktisk gå lenger med saken?

Må ærlig innrømme at det er noe jeg absolutt kunne tenke meg, om ikke siden blir fjernet så fort jeg/ andre kommer i kontakt med ham.

Lenke til kommentar

Slike personer skulle vært henrettet ved nakkeskudd! :evil:

Nei, seriøst. Ikke pent gjort. Håper vi alle støtter PC 120% her. I do! :yes:

Er ikke brudd av copyright grunnlag for rettssak? :ermm: Mulig det er litt drastisk i dette tilfellet, men altså: det forteller hvor alvorlig det egentlig er. :roll:

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at det er noe jeg absolutt kunne tenke meg, om ikke siden blir fjernet så fort jeg/ andre kommer i kontakt med ham.

Så vidt jeg kan se så er det ingen side der... Kanskje det er en non-opera side elns... Har problemer med IE (Ohh! Overraskelse! :roll: ), så jeg får ikke sjekket det.

Dunestar: selvfølgelig støtter vi PC fullt ut :yes:

Endret av PT
Lenke til kommentar
Er jo koda i FP av en AMATØR, så det skulle jo ikke være usannsynlig. ;)

Var jo bare en liten tanke, men du må medgi at det er merkelig at det bare er noen som får se siden...

Kanskje moren min har blitt 1337 ruterhax0r og sperret adressen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...