Gå til innhold

Ripped... Again!

Anbefalte innlegg

Jepp, for de av dere som husker denne tråden ble jeg utsatt for et design-ripp.

Dette ble tatt opp med synderen selv, og designet ble fort tatt ned igjen. Hadde en liten dialog med han etterpå der han beklaget det hele og "lovet at slikt skulle ikke skje igjen" osv...

Nå har det seg slik at samme design er blitt rippa IGJEN, av samme person, bare på en ny adresse;

>> LINK

Just in case siden skulle bli tatt ned har jeg lagt med noen screenshots;

(legg merke til det som er ringa inn) :thumbdown:

>> Index2.jpg

>> Webdesign.jpg

>> FAQ.jpg

For de som ikke vet det, er min side www.demoted.org.

Mulig en del synes jeg overreagerer, men dette er faktisk arbeid jeg har lagt ned en god del tid i, og det skal reprensentere meg selv som designer. Da er det lite morsomt at andre stjeler arbeidet mitt for å skryte av at det er sitt eget og ta copyright på det. :angry:

Jeg har fått tak i navnet hans, men jeg har ingen måte å komme i direkte kontakt med han selv. Ser ut som han også har forlatt forumet.

Finner heller ingen informasjon for å komme i kontakt med webhosten hans.

Hva bør jeg gjøre og hva har jeg rettigheter til å gjøre?

Finner egentlig lite informasjon på dette området, og derfor lurer jeg på om noen av dere har en viss peiling på hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.crazylanka.web1000.com/index2.html <= den linken funker ikkje, kanskje den skyldige faktisk har tatt ned sida igjen?

Men herregud dah! :mad: dette skal jo ikkje gå an!

Det er ikkje kult å ha ei fin webside, når alt av layout/grafikk er rippa fra andre! *oppgitt over wannabe designere* :w00t::p

Til den som har rippa demoted.org: Du er evig dum, og vil aldri få respekt blant folk som driver med litt webdesign!

Lenke til kommentar

Hmm, hmm, hmmmmm. Fyren der har virkelig et holdningsproblem. Jeg ville sendt enda en abuse melding til den nye ISP'en hans. Noe annet kan jeg ikke komme på, vel, beste er jo å løse tvisten med personen direkte, men hvis han ikke oppgir epost eller annen kontakt info, så må det bli abuse...

Lenke til kommentar

Alle seriøse hosts _skal_ ha abuse@host adresse :) Så du kan bare testet å sende en melding slik du ville ha gjort det til den adressen, om du får den i retur om med feilmelding, vet du at de ikke har noe slik adresse :D

Edit: btw PoleCat: Adressen stemmer ca den i gulesider, oppført med to telefonnummre :D

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
det verste er jo at han ikke har nok skillz til å rippe den BRA engang ... :dontgetit:

Hehe, ja.

Om dere ser på koden, er også filnavn akkurat de samme.

Og det skulle vel ikke være så vanskelig å se at dette er et rip, da faktisk ingenting av det han har lagt til selv holder kvalitet. :roll:

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg fått email/msn. Prøvde å sende en mail, men får feilmelding; sorry, that domain is not in the list of my approved domains". Ok, da har han sikkert blokka meg tenke jeg. Prøvde fra to andre domener, men nei.

The good new is that min gode venn tjcombo kjenner sånn halvveis til denne fyren og skal ta han en god skrape neste gang han er online. :devil:

@ Jibril: Ja vet, makan til frekkhet skal en lete lenger etter! :angry:

Lenke til kommentar

Du kan jo ringe fyren, hvis nummeret hans står på gule sider, og da blir han nok ganske skremt, men sjansen er vel stor for at han bare sier unskyld, og gjør akikurat det samma igjen, siden han har gjordt d en gang før.

Det blir nok vanskelig å hindre dette, dor hvordan skal vi greie å finne alle mulige steder som han kan finne på å legge ut sia på. Hvordan fant du denne btw.

Du kan jo saksøke han eller noe, men d er vel kanskje å gå litt langt da :)

Lenke til kommentar
Du kan jo ringe fyren, hvis nummeret hans står på gule sider, og da blir han nok ganske skremt, men sjansen er vel stor for at han bare sier unskyld, og gjør akikurat det samma igjen, siden han har gjordt d en gang før.

Det blir nok vanskelig å hindre dette, dor hvordan skal vi greie å finne alle mulige steder som han kan finne på å legge ut sia på. Hvordan fant du denne btw.

Du kan jo saksøke han eller noe, men d er vel kanskje å gå litt langt da :)

Det vil å gå LITT for langt, men allikvel, tanken har faktisk strefia meg. :devil:

Hvordan jeg fant dette ut, kan jeg desverre ikke røpe, men la meg bare si at jeg vissnok har mine metoder. ;)

Takker for støtten alle sammen. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...