Gojira Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hei alle Jeg kjører 2 WD disker på Raid 0 og har tenkt til å bytte til Raid 1 pga av at mitt arbeid på disken har blitt så verdifull at jeg nødig vil miste dette. Er filmklipp om midt 20 årige liv som ligger på den som skal bli til en DVD etterhvert, så vil som sagt ikke miste en eneste bit. Det jeg lurer på da er hvordan, og i hvilken rekkelfølge jeg skal gjøre dette? Slik har jeg tenkt det ut: Jeg kjører filene over på bærbar igjennom nettverket, formaterer de 4 partisjonene på diskene. Så fjerner jeg partisjonene i fdisk? tror det var der jeg partisjonerte (har ikke noe partition magic). Og så gjør jeg om Raid oppsettet på hovedkortet og formaterer igjen... Høres dette greit ut eller? Noen som har erfaringer og/eller tips å komme med? De diskene har ingenting med OS å gjøre så det er ikke noe stress... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Det er vel bare å gå rett i raid-biosen og endre der. Da forsvinner jo de gamle partisjoene. Du trenger ikke formatere og slette partisjoner først. Det var ikke noe problem å gjøre det slik på mitt gamle raidoppsett. Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 ok, men det hørtes greit ut, der sparte du meg for endel jobb, hehe takker mvh Gojira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå