Gå til innhold

Fra kalkulator til PC


Anbefalte innlegg

Har en Texas Instruments TI-83 kalkulator. Søkte litt på internet og fant en side der man kunne lage en kabel til denne slik at man kunne koble den til PC'en. Det var et koblingsskjema der, men med mine ikke helt stødige engelsk kunnskaper så finner jeg ikke ut hva alt betyr. Så det jeg lurte på var om noen kunne fortelle meg hva jeg trenger for å lage denne og hvor jeg kan få tak i dette...

 

seriallinkpic.gif

 

Hvis bilde ikke virker.

 

Dumbo

 

 

_________________

The -=DumBoJeT=- has entered the building.

 

Har ingen god signatur :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-03-15 17:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke la dette påvirke planene dine, men jeg tror det kan bli en smule vrient å lage den kabelen hvis du ikke en gang vet hva tingene betyr... (det kan virke som om du er newbie på det feltet liksom. men jeg tar sikkert feil)

 

 

Men, et tips! gå heller til anskaffelse av en Palm PDA! da kan du kan laste ned kalkulatorer som er 10x så brukervennlig, og allikevel mer avansert. (en av kalk programmene er veldig lik texas kalkulatoren, bare i en brukervennligversjon)

 

på den måten sparte jeg den 1000 lappen en kalkulator ville kostet. (jeg hadde Palm'en fra før altså)

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-03-15 16:41 ]

Lenke til kommentar

En kamerat har laget den kabelen,... skulle vist ikke være vanskelig,... Viss du er interesert kan jeg sikkert be han lage en til deg :wink:

 

Jeg har Casio så han har ikke laget til meg,... Har Casio fordi jeg foretrekker farge grafer så det er lettere å skille dem,.,... Tror ikke TI har farge kalkiser ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 16:37, GeeZuZz skrev:

ikke la dette påvirke planene dine, men jeg tror det kan bli en smule vrient å lage den kabelen hvis du ikke en gang vet hva tingene betyr... (det kan virke som om du er newbie på det feltet liksom. men jeg tar sikkert feil)



Men, et tips! gå heller til anskaffelse av en Palm PDA! da kan du kan laste ned kalkulatorer som er 10x så brukervennlig, og allikevel mer avansert. (en av kalk programmene er veldig lik texas kalkulatoren, bare i en brukervennligversjon)


på den måten sparte jeg den 1000 lappen en kalkulator ville kostet. (jeg hadde Palm'en fra før altså)



 

Grunnen til at jeg har en TI-83 er fordi det er den vi bruker på skolen. Ellers ville dette kanskje vært ett alternativ.

 

Quote:


On 2002-03-15 16:49, alaruz skrev:

En kamerat har laget den kabelen,... skulle vist ikke være vanskelig,... Viss du er interesert kan jeg sikkert be han lage en til deg :wink:


Jeg har Casio så han har ikke laget til meg,... Har Casio fordi jeg foretrekker farge grafer så det er lettere å skille dem,.,... Tror ikke TI har farge kalkiser ?



 

Jeg har egentlig lyst å prøve å lage en selv. Men hvis kameraten din har noen tips eller ligninde så hadde det vært fint.

 

Tror heller ikke TI har fargekalkisser nei...

 

Dumbo

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 16:49, alaruz skrev:

En kamerat har laget den kabelen,... skulle vist ikke være vanskelig,... Viss du er interesert kan jeg sikkert be han lage en til deg :wink:



 

hvor mye vil han eventuelt ha da? har en

Casio CFX-9850GB som jeg kunne tenkt meg en kabel til,, eventuelt noen andre som selger/vet om butikk som selger

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 18:32, Hevi skrev:

Quote:


On 2002-03-15 16:49, alaruz skrev:

En kamerat har laget den kabelen,... skulle vist ikke være vanskelig,... Viss du er interesert kan jeg sikkert be han lage en til deg :wink:



 

hvor mye vil han eventuelt ha da? har en

Casio CFX-9850GB som jeg kunne tenkt meg en kabel til,, eventuelt noen andre som selger/vet om butikk som selger

 

 

Tror nok han lager kun til TI - da det er det han har selv,.. har samme Kalkulator som deg, og skulle gjerne hatt en kabel til den,... ( har setti bokhandlere, noen selger faktisk, men dyrt !!! - Jeg skulle til å lage en kabel før, kjøpte råvarene og alt, men det ble aldri noe med meg,... Må skjerpe meg litt,... - hehe--- du finner mange oppskrifer på nett...

Lenke til kommentar

Ahh...

Trodde aldri denne kalkulatordiskusjonen skulle komme opp her i Norge. Selv ser jeg på meg selv som en av de få "ekte" norske kalkulatornerder. Finnes det fler av oss der ute? Eier 3 Texas kalkulatorer (82, 83 og 89) selv. For alle dere der ute med Casio eller HP eller annet søppel har jeg rett og slett ingen respekt. Å si at man arvet det av brorsøster er forståelig, men ville du gjøre det samme med deres 486? Å si at Casio har fargeskjerm er èn ting, ja, det er vel faktisk den eneste tingen Casio har som ikke TI har. Og bra er den slettes ikke, kontrastene er MYE bedre på TI.

Nå har jeg ikke satt meg mye inn i Casio og HP (finnes det noen andre populære merker der ute), men kan dere stolte eiere av disse gjøre dette med deres kalkulatorer?

-Porgramere basic

-Programere assembly

-Laste over lydfiler (Wav og midi)

-Laste inn bilder (opp til 16 gråtoner, slå den du Casio!)

-Chatteprogrammer

-Forskjellig OSer

-Spill (1000-vis)

-Jukseprogramer

You name it, alt finnes..

 

Jeg tror konklusjonen av mitt lille innlegg må være at TI vs Casio rett og slett er som å sammenligne Amiga og P4.

(Jeg har bare tatt med TI og Casio da det er de eneste som tillates av eksamenssekreteriatet til Matteeksamen, fra GK videregående, så høyt som langt ut på universitetet.)

 

Angående denne kabelen er det en teknisk høyskole i hodraland (tror jeg) som lager disse som et prosjekt på skolen. Der koster de skarve 150kr. Fungerer brillefint...

 

Til slutt legger jeg ved noen linker til de av dere som er interessert i mer TI-stuff..

 

http://www.ticalc.org

http://www.calc.org

http://www.tinews.net

Lenke til kommentar

Jeg er ingen kalkulator nerd ! - Men fordelen med fargeskjerm på casio lager en stor ulempe da må jeg selvsagt legge til. Det er at den blir så enormt treg på mange oppgaver. - Det er litt plagsomt. - Men den funker fint til skolen osv. og det kunne vert kjekt med en kabel. - Gidder ikke sette meg mer inn i kalkulatorer enn det, selvom jeg vet for et faktum at mange har enormat mange muligheter - :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...