Gå til innhold

Bare lyd i 3 høytallere i Winamp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bruker det intergrerte lydkortet i mitt Asus A/N8X Deluxe, SoundStorm.

Og jeg har alt sammen instilt på 6 høytallere. Jeg bruker Creative Inspire 5100.

I Media Player og alle andre plasser er det lyd i alle høytallerene, men ikke i Winamp. Der får jeg ikke lyd i de to bakerste.

 

Noen tips?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikk SKAL være i 2 høyttalere (kvadrofoni/surroundopptak unntatt selvfølgelig) - jeg får helt vondt når jeg er hos folk som bruker f.eks. surroundanlegget sitt med alle 5 høyttalere for å spille vanlige (stereo) CD'er. Mye av stereoeffekten blir jo rett og slett ødelagt.

 

Er det spill eller DVD-avspilling det er snakk om ovenfor derimot så er det jo noe gæærnt hvis ikke alle fungerer.

Lenke til kommentar
Musikk SKAL være i 2 høyttalere (kvadrofoni/surroundopptak unntatt selvfølgelig) - jeg får helt vondt når jeg er hos folk som bruker f.eks. surroundanlegget sitt med alle 5 høyttalere for å spille vanlige (stereo) CD'er. Mye av stereoeffekten blir jo rett og slett ødelagt.

 

Er det spill eller DVD-avspilling det er snakk om ovenfor derimot så er det jo noe gæærnt hvis ikke alle fungerer.

Men det blir mere trøkk (mer lyd) når det er lyd i alle høytallerene..

Lenke til kommentar

Ja hvis volum er viktigere enn hvordan det høres ut så hjelper det selvfølgelig.

 

Har du PC-anlegg med sub er det ikke all verdens ekstra å hente ved at du får lyd fra 5 satelitter istedet for 2 - suben virker vel uansett vil jeg tro.

 

Er dog enig i at det er rart at det ikke virker med alle for de som vil bruke det.

Lenke til kommentar
Musikk SKAL være i 2 høyttalere (kvadrofoni/surroundopptak unntatt selvfølgelig) - jeg får helt vondt når jeg er hos folk som bruker f.eks. surroundanlegget sitt med alle 5 høyttalere for å spille vanlige (stereo) CD'er. Mye av stereoeffekten blir jo rett og slett ødelagt.

 

Er det spill eller DVD-avspilling det er snakk om ovenfor derimot så er det jo noe gæærnt hvis ikke alle fungerer.

 

 

Ja hvis volum er viktigere enn hvordan det høres ut så hjelper det selvfølgelig.

 

Har du PC-anlegg med sub er det  ikke all verdens ekstra å hente ved at du får lyd fra 5 satelitter istedet for 2 - suben virker vel uansett vil jeg tro.

 

Er dog enig i at det er rart at det ikke virker med alle for de som vil bruke det.

 

ja du har sikkert rett, men som alex100 det blir mer "trøkk" i lyden.

WMP bruker alle høytalerene og når jeg spiller og ser på DVD(Power DVD) så virker alle høytalerene, det er bare i Winamp når jeg hører på musikk ikke alle høytalerene virker. Men jeg bryr meg ikke, siden det ikke er noe feil :)

Best lyd i Winamp, mest "trøkk" i WMP ^^ bytter bare på når det passer :D

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...