Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks feil!

Anbefalte innlegg

Jeg har et nettverk på 3 maskiner, jeg kan "pinge" de 2 andre helt greit, ingen problem. Men hvis jeg prøver "net send *maskinnanvn* *melding*" går det bare til den ene maskinen, når jeg prøver å sende til den andre, kommer meldingen "Fant ikke meldingsaliaset på nettverket". Hvordan fikser jeg dette?

Den samme maskinen klarer heller ikke å joine noen gamer i bf1942, Disconnected from server, kommer opp med en gang.

Noen som kan hjelpe?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et nettverk på 3 maskiner, jeg kan "pinge" de 2 andre helt greit, ingen problem. Men hvis jeg prøver "net send *maskinnanvn* *melding*" går det bare til den ene maskinen, når jeg prøver å sende til den andre, kommer meldingen "Fant ikke meldingsaliaset på nettverket". Hvordan fikser jeg dette?

Har du konfigurert nettverkstilkoblingen på den siste PC'n riktig?

med Klient for MS nettverk, TCP/IP, osv?

Edit: Går ut i fra at det er Windows du kjører...

Edit 2: Du kunne kanskje gitt mer info om nettverket og oppkoblingen

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Ja, alt er likt på alle 3 maskiner, den eneste forskjellen er at den ene maskinen bruker en Nettverksbro. Men jeg har forsøkt å deaktiverer den også, det hjalp ikke noe.

Ja, jeg kjører Windows.. og er det så mye mer informasjon og gi om nettverket nå da? kjører switch.

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar
Ja, alt er likt på alle 3 maskiner, den eneste forskjellen er at den ene maskinen bruker en Nettverksbro. Men jeg har forsøkt å deaktiverer den også, det hjalp ikke noe.

Kan ikke være pga. du har nettverksbro... Eller tar jeg feil?

Testet å installere nye drivere på nettverkskortet?

Edit: Hvilket(ene) OS bruker du?

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Alle maskinene kjører XP, men maskinen med problemet kjører XP home, de andre har XP Pro...

Det rare her er igrunn at andre spill funker fint, det eneste som ikke virker er "net send" og bf1942..

Kanskje PC'en som ikke fungerer har brannmuren påslått og eller blokket netsend... Jeg har også en PC her som kjører XP home, den nekter også netsend.

Jeg vet ikke hvorfor, men BF1942 fungerer i alle fall helt fint. Det merkelige her er at det bare ikke fungerer når jeg er logget inn som gjest, fordi jeg da ikke har rettigheter til nettverket. Er det en mulighet? Er du logget inn med admin rettigheter? ;)

Lenke til kommentar

Brannmur kan være problemte ja, men hvordan slpr jeg av den?

Ja, jeg er logget inn med alle rettigheter i min hule hånd.. ikke at det hjelper stort..

og hvorfor skal bf1942 ikke fungere?

EDIT: HVORDAN deaktiverer jeg brannmuren?

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...