Gå til innhold

Problemer med XP2500+ i SN45G


lillo

Anbefalte innlegg

Har noen andre hatt problemer med XP2500+ i SN45G?

 

Den er underklokket til 1,09 Ghz...

 

Jeg trenger ikke overklokke den, men jeg vil gjerne ha den klokket til vanlig 1,83 Ghz, men da låser hovedkortet seg. Kan grunnen f. eks være at jeg har for lite kjølepasta? Noen som har opplevd det samme som meg før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. Hadde akkurat samme utfordring som deg. sn45g og XP2500.

Måtte prøve noen ganger før det ble otimalt. Prøvde to ganger med å legge artic silver 3. Det ble ofte slått ut på høy temp, og den røde lampen kom på.

 

Vasket godt med aceton mellom hver gang.

 

Fikk da lagt på en god kladd med ArticSilver5 da jeg fikk den i posten. La den som en avlang stripe på coren, og la kjøleren oppå med en ørliten vridning mot høyre og venstre for å fordele pastaen forsiktig.

 

Det hjalp for meg. De var jo noe knoting, men er nå strålende fornøyd.

Kjører den nå på 10,5*200 (XP3000)@ 1,6V. - temp på 48-56°, og det er bra stille da.

Kan kjøre 11*200(XP3200), men trenger da 1,7V - temp 52-58°, men da synes jeg det blir for mye støy i lengden, da viften går raskere.

 

Lykke til. Det beste rådet er at du prøver noen ganger. A.S 5 anbefales.

Håper du lykkest.

 

Mh

jarnt

 

edit:skrivefeil mm.

Endret av jarnt
Lenke til kommentar

Jeg har selv Sn45 med XP2500+. Aldri vært noe problemer med den siden jeg fikk den for 3 uker siden. Klokka trinnvis opp til XP3200+ @ 11x200 - 1.65Vcore første kvelden :) Jeg har satt vifta til 5% i speedfan, lager ikke så mye lyd da nei. Tempen er 41-48 C på cpu.

 

Veldig fornøyd med maskinen og Bartonen, mye for pengene.

 

Lykke til med knotinga mann!

 

nb! ang. tempen har jeg lagt et lag AS5 på både cpu og northbridge. satt en gul Zalman-ribbe på NB i samme slengen (hadde lest mange skrekkhistorier om OC på SN45)

Endret av olipot
Lenke til kommentar

Et ord til etttertanke. Min WD200GB-8MB går meget varm inni den lille kassen. Den er nok en betydelig bidragsyter til den høye kabinett tempen som oppstår.

 

Det vil nok være en ide å bruke noen disker som går kaldere enn den vulkanen min :cry:

 

Venter på anledning til å invistere i enten samsung eller seagate.

Er det noen andre forslag til raske og kalde disker med litt størrels på( 160GB+)

 

jarnt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...