Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en Sparklan trådløs router og akksesspunkt.

Det er to pcer som er koblet til ruteren med hvert sitt cnet pci kort.

Den ene pcen som står relativt nært routeren har ca 90-100 % signal, mens den andre bare har 30%. :angry:

Dette resulterer i at den maskinen med det svakeste signalet stadig rammler av nett. :cry:

Hva kan jeg gjøre for å få bedre signal??

Skal prøve å flytte routeren litt nærmere begge maskinene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avstander er en ting, men en annen ting er hva signalene må trenge igjennom. Nå er jeg ingen guru på WLAN men jeg satt da opp 3 datamaskiner i går til å kunne nyte godt av trådløs hygge. Det er en BELKIN router og tre BELKIN WLAN PCI kort.

I teorien skulle routeren ha en rekkevidde på 60 smekre meter, så det skulle vært godt nok for ethvert hus, og ja, to av de tre maskinene lider inge overlast. Den ene står i et rom ved siden av, og den andre står inne i stuen. Den tredje derimot står på et rom i underetasjon, noe som HELLER ikke burde være det verste, men problemet her er at dette huset er bygd ut, og dette rommet står på det som var den gamle utsiden før. De har ikke tatt vekk ytterveggen, og siden den består av tjukke LECA-blokker belagt med hvit pussesement klarer ikke signalene å trenge igjennom hele tiden, og maskinen har en tendenes til å dette av nettet titt og ofte, og om den i tillegg står gjemt inne i en skrivepult får den ikke signal overhodet.

Lenke til kommentar

Her er en liten ting å huske på ved bruk av trådløst:

Dersom antenna på PC'n er på baksiden, og du har strømkabler som går opp rett ved siden av (type strøm kablene til PC'n) så skaper dette en "sone" med støy rundt antenna. Så forsøk å holde strøm kabalen så lang unna antenna som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...