HejAl Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Faren min fikk ny maskin i går, og jeg har nettopp installert alle windows update, et spill, office og et par andre ting. Den har funket fint- helt til nå. Nylig skrudde jeg på pcen, og da skrudde den seg av igjen av seg selv, med en gang. Jeg prøvde en gang til, og den startet opp som vanlig, kom inn i windows. Skrudde så av maskinen, og på igjen. Denne gangen startet den IKKE opp, den kom bare til lastingen av windows xp pro(loading- screen'en) og holdt på en stund. Etter ca 20 sekunder kommer det opp en blå skjerm hvor det står følgende:"Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert(hvordan kan jeg gjøre det uten at jeg er inne i windows?). Hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om windows- oppdateringer du kan trenge". Osv. Har prøvd å starte opp maskinen i sikkerhetsmodus med og uten nettverk, starte opp på "vanlig måte", og "slik den var" før....men gang på gang skjer det samme: PCen restarter seg selv før den kommer inn i windows. Jeg har også prøvd å boote fra winXP Pro-cd'en, og bedt den installere og/eller reparere windows, men da får jeg beskjeden at den ikke finner noen harddisk, så den kan ikke fullføre. Jeg har sjekket at harddiskkabelen sitter ordentlig fast, og ingenting annet inni maskinen ser ut til å være løst. Vær så snill, hjelp meg! Dette er utrolig kjedelig og litt deprimerende, spesielt for mine foreldre. Takker for raske svar. Athlon XP 3000+ 333MHz FSB Barton 512MB 400MHz DDR Epox8KRA2+ hovedkort Western Digital 120GB 8MB cache harddisk Windows XP Pro Norsk GeForce 3 Ti200 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 http://support.microsoft.com/default.aspx?...&NoWebContent=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå