sluffy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Litt bakover og utenfor diskusjonen: I krig skjer det alltid råtne ting. I løpet av den første uken etter at Russerene tok Berlin under 2.Verdenskrig ble det rappotert over 200 000 voldtekter. Kan du fortell hva amerikanerene gjorde da de frigjorde landsbyene i Vietnam då? Og denne diskusjonen blir litt dum, fordi den ene parten som argumentere i USAs favør kommer med de samme ubrukelige argumentene om og om igjen. Og svarer ikke på argumenter fra den andre siden Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Noen av oss som må jobbe vet du. Som sagt, gidder ikke diskutere mer, for vi blir aldri enige. Noen liker Amerikanere, og andre liker de ikke. Skal ikke tvinge mine meninger på noen jeg......... PS. Jeg har svart på alt jeg har blitt spurt om jeg. Eneste jeg sier, er hvis det var meg, å kameraten min hadde f.eks blitt drept av han Irakeren, skulle jeg gjort mer enn å skyte han. Skulle hengt han opp i øynelokkene, å tvingt han til å blunke PS. Når jeg nevnte det med voldtektene i Russland, prøvde jeg ikke å favorisere USA. Jeg ville bare få frem at krig alltid er noe griseri. Skjønner ikke helt hvorfor du angripte meg med USA å Vietnam av den grunn. Enig i at der skjedde mye dritt der også jeg Endret 10. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg liker da amerikanere også jeg, akkurat som jeg liker alle andre, dog er det amerikanske samfunn nummeret mer pervertert enn det europeiske. BTW: Du burde ikke blitt soldat, du er for psyko. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det er mye mulig. Ett øye for ett øye, det er mitt motto............... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det er mye mulig. Ett øye for ett øye, det er mitt motto............... an eye for an eye would make the whole world blind Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det er mye mulig. Ett øye for ett øye, det er mitt motto............... an eye for an eye would make the whole world blind Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Snakk om mann med dobbelt moral http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214047 Ta det med ro. Det er _ingen_ i Bush administrasjonen som har vært i hæren, t.o.m så og si samtlige er/var i alderen da vietnamkrigen raste. Den eneste som var der var Colin Powell. Som ironisk nok var den som var mest mot krigen. Endret 10. februar 2004 av Luftbor Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 jeg lurer på en ting.. ser man på ordentlig (<-- slik det skrives?) de kulene fly forbi?? de burde jo ikke lyse, og uansett burde de jo ha flydd forbi alt for fort til å bli sett/filmet.. og ang. wtc, så har jeg ingen formeninger om det, untatt at de tar det alt for høytidelig som en nasjon, og jeg kunne ikke bry meg mindre... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) jeg lurer på en ting..ser man på ordentlig (<-- slik det skrives?) de kulene fly forbi?? de burde jo ikke lyse, og uansett burde de jo ha flydd forbi alt for fort til å bli sett/filmet.. og ang. wtc, så har jeg ingen formeninger om det, untatt at de tar det alt for høytidelig som en nasjon, og jeg kunne ikke bry meg mindre... Kan være sporlys i magasinene deres. Da ser man hvert 5 skudd eller noe. Tviler litt på at dette klippet er helt ekte. Har jeg gjort hele tiden. Du ser når han intervjues. De har jo klippet å mikset sammen det de vil han skal si. Når det gjelde WTC så er det greit at det er langt borte. Men det er snakk om veldig mange menneskeliv som gikk tapt. Fra hele verden, ikke bare USA. Hvis de terrorisetene er så mot USA, å den vestlige verden får den slags skyld, så burde de isåfall angripe militære mål, å ikke sivile. Men de holder jo på med det samme i Irak da. Dreper jo flere av sine egne i terrorhandlinger enn de dreper allierte. Litt lite gjennomtenkt spør du meg..............Ikke den rette måten å få med seg flere Irakere mot de allierte spør du meg........ Tror WTC handlingen har påvirket de fleste, selv om de er klar over det eller ikke.. Endret 11. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 WTC er da ikke det spor værre en alle de "operasjonene" amerikanerne foretar i sør-amerika hvert år. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Neivel............... Endret 11. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Jim Ramse: syntes du skytingen ser falskt ut? jeg er helt enig i at intervjuet er klippet inn feil.. Når det gjelder logikken din ang. hva som skjedde før dette; at irakeren drepte kameraten til vedkommende, og at du da skjønner at vedkommende henrettet irakeren. Hva om den skadde irakeren har en kamerat i nærheten også.. da vil det etter din logikk være helt ok at kameraten dreper amerikaneren ved å skyte ham i ryggen når han ligger skadet, han drepte jo nettopp kameraten. Ser du ikke det primitive i denne oppførselen? Og skjønner du ikke overhodet hvorfor det finnes internasjonale regler mot dette? Eller er du så blindet av din støtte for USA at du er villig til å overse slike 'bagateller'? Husker du når Al jazera (arabiske tv-kanalen) viste bilder av amerikanske krigsfanger? Da skrek alle amerikanere om internasjonale lover osv. De samme lovene som her brytes. Viser jo med tydelighet at slikt bare gjelder når det er i USA's fordel. Jeg diskuterer ikke USA generellt her, eller krigen i Irak, bare USA's syn på internasjonale lover og organ. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Jeg har jo sagt at jeg er helt enig i at det ikke bør være lov. Driter i om det er USA, eller Irak som gjør det. Det jeg sier er at det skjer mye mer brutale ting i krig enn det vi ofte får vite, å vi kan ikke svare på hvordan vi hadde reagert i visse situasjoner. Kjenner mitt eget sinne, å jeg sier bare hva jeg tror jeg hadde gjort. Tror dette klippet er uekte, men at det har skjedd noe lignenede kan man nok regne med ja. Fra begge sider. Er vi enige da? Tror vi mener det samme, men du forklarer deg på en annen måte. Krig gjør at folk gjør jævlige ting med hverandre, å jeg er enig i at det bør være regler. Men man bør sjekke bakhistorien. Eks. Hvis jeg har en bikkje som biter en person. Bør vi ikke da sjekke om denne personen provoserte frem angrepet før vi avliver bikkja?? Endret 11. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Neivel............... Det er ikke særlig artig når storkapitalen sprenger canabis åkeren din i lufta. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Neivel............... Det er ikke særlig artig når storkapitalen sprenger canabis åkeren din i lufta. Da ville jeg funnet meg ett nytt yrke Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 At soldatene i bakgrunnen hoier er helt naturlig - de er i en meget spent situasjon - det kan ikke forventes at mennesker skal opptre rolig og andektig i slike sammenhenger. At intervjuobjektet flirer etterpå - vel - han vet vel ikke om han skal le eller gråte. Videoklippet kommer fra CNN og er del i et program som handler om senskader hos soldater som har vært i krig. Programmet har reportasjer fra krigene USA har vært involvert i fra WW2 til Operasjon Fritt Irak (eln). Min far har snakket litt om dette, senskader.. Jeg har en fetter som nylig er kommet hjem ifra Irak, han var med i en norsk bataljonen. Jeg tror ikke disse deltok i noe strid heldigvis. Men det vil være en stor forskjell ifra å være i beredskap i Irak til å komme hjem til fred, kjedsomhet kan bli ett problem og det kan ende med at man ønsker seg tilbake i strid. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Finally, the political and military authorities are responsible for preventing and repressing violations of humanitarian law. Prevention means giving clear instructions to officers and troops, and maintaining strict discipline. Prevention means setting the example by brooking no concessions. But it also means being firm in repressing any violations that have been committed. It does not matter that those violations have been committed against an enemy –- murder is murder, whoever the victim, and murdering a defenceless person is particularly heinous. Turning a blind eye to such crimes means letting the rot develop, permitting a lack of discipline that will pervade all facets of military life. It is the duty first and foremost of the States to organize this repression and I must point out that each of the States party to the Geneva Conventions is under an obligation to prosecute and punish any person responsible for serious breaches of those Conventions, whatever their nationality and wherever the breaches have been committed. The international community recently gave itself the means to ensure such repression at the international level too, by setting up the International Criminal Tribunals for the former Yugoslavia and Rwanda. But it was above all the adoption, in Rome on 17 July 1998, of the Statute of the International Criminal Court that marked a decisive step forward in this respect. These will no doubt contribute in exemplary fashion to strengthening respect for humanitarian law, when all those who might be tempted to violate its rules know that they may have to answer for their crimes. As Blaise Pascal wrote, ''Justice without strength is helpless; strength without justice is tyrannical ...''. Will our era finally succeed in reconciling these two imperatives, which have for too long seemed mutually exclusive? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Neivel............... Det er ikke særlig artig når storkapitalen sprenger canabis åkeren din i lufta. Da ville jeg funnet meg ett nytt yrke Sikkert veldig greit, når storkapitalen har gjort slik at du ikke kan leve av å dyrke mat på åkeren din. Du tar det naturlige skrittet og dyrker canabis eller opium på den, men da kommer storkapitalen og bomber åkeren din med brannbomber. artig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Prøver du å rettferdiggjøre salg av dop? Endret 19. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Nei, jeg rakker ned på "war on drugs" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå