VeXx Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Er det bare jeg som får en vondt følelse inni meg når jeg ser folk bli skutt? Føler liksom, tenk om det var meg... Tror den er mekket på, ikke at soldaten ble skutt, men alt i etterkant. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hvis han f.eks hadde lagt i bakhold å tatt livet av to av kammeratene dine, ville jeg gjerne sett deg arrestere han. Vi har ikke vært der, så jeg synes ikke vi skal klage over hva ungdom som er yngre enn mange av oss her gjør i stressende situasjoner som gjelder liv eller død. Som sagt, vi vet ikke hva som har skjedd før dette, så vi bør heller ikke klandre andre før vi vet den fulle sannheten. I krig skjer det alltid råtne ting. I løpet av den første uken etter at Russerene tok Berlin under 2.Verdenskrig ble det rappotert over 200 000 voldtekter. Krig er ******, ferdig med det................ Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det verste var jo at det dreier seg om en totalt unødvendig krig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Er ikke all krig unødvendig da? Vil ikke si at denne krigen er noe mer unødvendig enn mange andre i en lang rekke............... Når sist hadde vi en fornuftig krig ?? Endret 9. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Når vi forsvarte oss mot Tyskerne, Revolusjonen på Cuba som kom etter harde kamper mellom geriljagrupper og Statsapparatet. Forsvars krig er fornuftig. Geriljakrig mot diktatorer og det som værre er er fornuftig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Når vi forsvarte oss mot Tyskerne, Revolusjonen på Cuba som kom etter harde kamper mellom geriljagrupper og Statsapparatet. Forsvars krig er fornuftig. Geriljakrig mot diktatorer og det som værre er er fornuftig. Å hva er Saddam?? Var ikke han diktator så vet ikke jeg. Var det galt av USA å Nato å blande seg under den første Gulf krigen også?? Saddam var en stein gal mann som måtte fjernes uansett. Men at oljen hadde ett spill med i saken, skal vi nok ikke se bort ifra Å jeg vil ikke si det var rare kampen vi satte opp når Tyskerene kom ,men jeg skjønner hva du mener. Endret 9. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 kanskje han som lå nede hadde sprengstoff som han kunne fyre av når som helst, dermed måtte drepes. resten er mekka? Just A Thought! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Når vi forsvarte oss mot Tyskerne, Revolusjonen på Cuba som kom etter harde kamper mellom geriljagrupper og Statsapparatet. Forsvars krig er fornuftig. Geriljakrig mot diktatorer og det som værre er er fornuftig. Å hva er Saddam?? Var ikke han diktator så vet ikke jeg. Var det galt av USA å Nato å blande seg under den første Gulf krigen også?? Saddam var en stein gal mann som måtte fjernes uansett. Men at oljen hadde ett spill med i saken, skal vi nok ikke se bort ifra Å jeg vil ikke si det var rare kampen vi satte opp når Tyskerene kom ,men jeg skjønner hva du mener. Det er noe helt annet når en fremmed makt angriper ett land for å "befri" det fra diktatoren, hovedsaklig for å få tilgang til oljen. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Nå er vel i grunn denne tråden helt ute å kjøre. Min menig er i hvertfall at denne filmen er antagelig fake. Dermed blir det galt å legge ut et sånn klipp som er tatt helt ut av en sammenheng. Det kan umulig ha noe med humor å gjøre i hvertfall Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hvis han f.eks hadde lagt i bakhold å tatt livet av to av kammeratene dine, ville jeg gjerne sett deg arrestere han. Vi har ikke vært der, så jeg synes ikke vi skal klage over hva ungdom som er yngre enn mange av oss her gjør i stressende situasjoner som gjelder liv eller død. Som sagt, vi vet ikke hva som har skjedd før dette, så vi bør heller ikke klandre andre før vi vet den fulle sannheten. Dette holder ikke altså. For alt vi vet så er han en helt.. for alt vi vet så kanskje han la ned våpenet sitt, fordi han innså det som nytteløst å fortsette å forsvare seg.. For alt vi vet så har han nettopp reddet livet til et barn. Poenget er at det finnes internasjonale lover, og i dette tilfellet blir de ikke fulgt. Jeg syntes det er hårreisende at folk kan forsvare noe slikt! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Ikke for å krangle med noen, men troppene der nede får min fulle støtte. At Bush ikke er den beste Presidenten de har hatt skal jeg heller si meg enig i. Om opptaket er ekte eller ikke, er en helt annen sak. Men, la oss ikke krangle om det. Gidder ihvertfall ikke å legge meg ut på en stor krangel her........ Endret 9. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det er krig. Ingen som vet hva han Irakeren gjorde først. For alt vi vet, så drepte han kanskje kammeraten til han som skyter. Har ingenting å si. Har en person gitt opp kampen så har en rett til å bli behandlet som en krigsfange, uansett om han har nettopp drept kompiser til de som dreper han. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det er krig. Ingen som vet hva han Irakeren gjorde først. For alt vi vet, så drepte han kanskje kammeraten til han som skyter. Har ingenting å si. Har en person gitt opp kampen så har en rett til å bli behandlet som en krigsfange, uansett om han har nettopp drept kompiser til de som dreper han. Jævli lett å si, men det spørs om det er like lett i virkligheten. Tror ikke det nei...... Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det der er ikke krig - det er mord. Ble helt kvalm av det. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Krig er ******. For de som ikke er enige, kan de jo ta en titt her. http://www.ogrish.com/index2.php?cat=2 Er ikke lenge man skal se her før man begynner å bli dårlig.............. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 heh, tror ikke krig er så tungt for amerikanerne, de sitter stort sett på basecamp og skyter ekorn og savner mor og far. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 heh, tror ikke krig er så tungt for amerikanerne, de sitter stort sett på basecamp og skyter ekorn og savner mor og far. Si det til familien til de over 500 som har mistet livet i Irak................... Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Snakk om mann med dobbelt moral http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214047 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 heh, tror ikke krig er så tungt for amerikanerne, de sitter stort sett på basecamp og skyter ekorn og savner mor og far. Si det til familien til de over 500 som har mistet livet i Irak................... Kanskje jeg skal si det til familien til de tusenvis uskyldige irakere som har mistet livet? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Got to break som eggs to make an omlet........ Synd, men sant Endret 10. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå