Gå til innhold

Take no prisoners


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Shit.. men kan det være fake ?

Det faktum at en amerikansk soldat skyter en skadet iraker i ryggen to ganger er ikke fake.

 

Spørsmålet er om brølene i bakgrunnen, "yeah!" o.l. er lagt på som effekt, det kan man ikke se bort fra. Intervjuet med soldaten etterpå er også klippet litt feil, og omhandler nok ikke det som skjedde i klippet.

 

Men allikevel.. her skyter man med kaldt blod en skadet og forsvarsløs soldat i ryggen.. jeg vet ikke hvor mange internasjonale lover som brytes, nok til at denne personen aldri burde holde et våpen i hendene igjen er det ihvertfall helt sikkert..

Lenke til kommentar
slikt lages av noen commier som synes at det er fælt at Bush fortsatt har oppsluttningen på sin side.

hva har Bush med faktum at en soldat blir filmet i å begå noe som ser ut som en krigsforbrytelse?

Om jeg ikke tar helt feil så er ikke USA medlem av menneskerettighetsdomstolen.

Og ellers har de vel egentlig aldri brydd seg om bagateller som krigsforbrytelser.

Lenke til kommentar

At soldatene i bakgrunnen hoier er helt naturlig - de er i en meget spent situasjon - det kan ikke forventes at mennesker skal opptre rolig og andektig i slike sammenhenger.

 

At intervjuobjektet flirer etterpå - vel - han vet vel ikke om han skal le eller gråte.

 

Videoklippet kommer fra CNN og er del i et program som handler om senskader hos soldater som har vært i krig. Programmet har reportasjer fra krigene USA har vært involvert i fra WW2 til Operasjon Fritt Irak (eln).

Endret av sofokles
Lenke til kommentar
slikt lages av noen commier som synes at det er fælt at Bush fortsatt har oppsluttningen på sin side.

hva har Bush med faktum at en soldat blir filmet i å begå noe som ser ut som en krigsforbrytelse?

Om jeg ikke tar helt feil så er ikke USA medlem av menneskerettighetsdomstolen.

Og ellers har de vel egentlig aldri brydd seg om bagateller som krigsforbrytelser.

ser poenget ditt, er enig, men det betyr fremdeles ikke at noen på toppen kan holdes ansvarlig for en enkelt soldats' evt. dårlige beslutning. (hvis ikke det er en nasjonal politikk å henrette sårede fiende soldater...)

Lenke til kommentar

Det er krig. Ingen som vet hva han Irakeren gjorde først. For alt vi vet, så drepte han kanskje kammeraten til han som skyter.

 

Synes denne beskrivelsen er grei.

 

You got to break some eggs to make an omlet.

 

Man kan ikke vinne en krig uten å det blir drept uskyldige. Synes de har gjort en fabelaktig jobb jeg. For 50 å siden bombet man jo hele byer til ******....... Ikke mye sivile tap nå i forhold

Lenke til kommentar
Det er krig. Ingen som vet hva han Irakeren gjorde først. For alt vi vet, så drepte han kanskje kammeraten til han som skyter.

Fyren ligger nede, han kunne jo ha gått bort å arrestert han. Selv om det er krig trenger det ikke å være lovløst eller leve etter regelen øye for øye

enig, det er ingen unskyldning for å drepe en person slik...

 

men jeg vet samtidig at mye blir gjort mens man er sinna som man ikke burde ha gjort...

Lenke til kommentar
Det er krig. Ingen som vet hva han Irakeren gjorde først. For alt vi vet, så drepte han kanskje kammeraten til han som skyter.

 

Synes denne beskrivelsen er grei.

 

You got to break some eggs to make an omlet.

 

Man kan ikke vinne en krig uten å det blir drept uskyldige. Synes de har gjort en fabelaktig jobb jeg. For 50 å siden bombet man jo hele byer til ******....... Ikke mye sivile tap nå i forhold

Må si jeg liker denne bedre en avataren din:

 

solongsuckers.jpg

 

:thumbs:

 

Man kan ikke vinne en krig uten at uskyldige lir drept. Helt enig. Men mom uskyldige blir drept i en unødvendig krig for olje så blir saken litt anerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...