Gå til innhold

"Verifying DMI pool data" med flere IDE-kabler

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et abit ic7-max3 hovedkort med 2 ide-porter. Har 1 dvd-rom på ide-port nr.1 som master og en dvd-brenner samme port som slave (ide-kablene kan ta to enheter hver). Når jeg kobler til en ide-kabel nr.2 på port nr.2 får jeg meldingen ""Verifying DMI pool data" under oppstart uansett, og lenger kommer jeg ikke. Har oppdatert til nyeste bios, men problemet oppstår uansett. Har 2 s-ata disker tilkoblet på henholdsvis s-ata port 1 og 2, så det er altså bare optiske enheter som skal kobles på ide-kablene. Noen forslag? Har slitt med dette problemet lenge nå, og abit svarer ikke på mailene mine ang. problemet... :no:

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lignende problem. For meg så hjelper det å ha en plate i spilleren som skaper problemer, for så å vente 5 min mens den står og henger på verify DMI pool data, så går den videre og ved neste reboot er det ingen problemer (så lenge det er en plate i den problematiske spilleren(som er en pioneer)).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Husk at det kan være kabelen som er gåen...sjekk etter skader rundt pluggene som skal inn i drevene, siden det gjerne er der røske-ut-kabel-skadene kommer.. ;)

Dette var iallefall feilen hos meg, at det var IDE-kabelen som var gåen.

Prøv med en annen kabel ja.

Lenke til kommentar

Har prøvd både og resette CMOS og testet alle spillerne individuellt, kablene er også sjekket, så det er ikke der problemet ligger. Samme problem oppstår også hvis jeg bruker ide-port nr.2. Til dere informasjon har jeg en asus 16x dvd, en msi starspeed 16c dvd og en nec nd1100a dvd-brenner. Fler forlslag?

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...