hypers Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 korleis fjerner eg cpu-lås og korleis clocker eg maskinen min Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Vel...først av alt, så er det viktig å vite åssen prosessor du har, hovedkort ram osv osv...Å fjerne cpulås er vel et ganske uspesifikt spørsmål, men om du kunne komme med noen flere opplysninger, så ville det hjulpet VELDIG! Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ut i fra dine tidligere poster antar jeg at du sitter med en XP 2400/2500 eller 2600. Mest sannsynlig 2500?! Hvis du skal låse opp CPU'en din bør du vite hva du holder på med. Tror ikke det er en operasjon som gudogenhvermann begir seg ut på. Kan sjekke ut denne videoen som Tom's Hardware har laget. Den forklarer ganske bra hvordan du skal gå frem. Ikke at jeg har testet dette selv og sannsynligvis ikke kommer til å gjøre det heller. Så om du skulle finne på å prøve ut dette utifra min post så fratar jeg meg alt ansvar av eventuelle komplikasjoner, ødeleggelser og økonomisk tap du måtte lide ved dette forsøket. Lykke Til! MVH Lars Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 lol! joda best å avskrive seg envert ansvar når det gjelder slikt.... Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Er best å være på den sikre siden! Vil ikke sitte som den store stygge synderen etter et negativt utfall av dette her. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 finnes det fortsatt ulåste Bartons å få tak i? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Det er svært lite Ulåste Barton igjen, for min del har jeg en låst 2500+, og jeg overlever så lenge vifta ikke brenner opp. jeg vil si at jeg ikke liker at AMD setter sperre på CPUene deres (ja dette er en Ufeilaktig påstand, PS: 100 INLEGG!!!JAA!!..hehe) Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 trur nForce2 kortene låser opp cpulåsen automatisk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 finnes det fortsatt ulåste Bartons å få tak i? Jeg fikk en fra Komplett på torsdag, uten å undersøke på forhånd eller noe. Så de finnes der ute. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 trur nForce2 kortene låser opp cpulåsen automatisk Vel...jeg har nforce2, men når jeg setter opp MP, så kjører den fortsatt på samme hastighet Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 trur nForce2 kortene låser opp cpulåsen automatisk Ja det hørtes jo utrolig sannsynlig ut... Hvor mange tror du ar nForce2 chipset der ute? Og hvor lønnsomt ville det blitt for AMD? de fleste som klokker har jo nForce2 så... Daaah Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja det hørtes jo utrolig sannsynlig ut... yupp, ikke sant? den låser opp alle untatt barton som ble produsert etter uke 39 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 AMD har (dessverre) låst barton cpuene etter uke 39 (med untak av 3000+ og 3200+ tror jeg). Dette kan løses, men desverre ikke på nforce 2 kort foreløbig, har du derimot et via kort kan du prøve å konvertere den til en mobil prosessor (har ingen link desverre, men søk litt rundt på forumet). Da vil du kunne skifte mulitipliern i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå