Andeplane Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg kjøpte en XP 2500+ på Abit NF7-S v2.0 og 512 MB Corsair PC3200 RAM, WD 200 gb hdd. Med en gang den begynner å lese fra HDDen i windows xp setup, så skrur alt seg av. Det skjer hver eneste gang. Jeg har testet med 2 forskjellige harddisker, den ene fungerer utmerket på denne pcen jeg sitter på akkurat nå. Men hva kan være årsaken til noe sånt? Jeg prøvde å boote med XP som er på min nåværende HDD, det gikk veldig bra. Kjørte Prime 95 for å teste stabilitet og den kjørte 30 min (gadd ikke mer) uten å klage. Har en ThermalTake Volcano 11 på den og ved full load ligger den på 31 grader. Men når man velger partisjon i Windows XP setup, så skrur den seg helt av, og jeg må resette biosen for å få startet den igjen. Hvis ikke, starter viftene osv i 3 sek og da skrur den seg av igjen. Noen ideer til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 muligens ram feil bruk memtest86 og sjekk at ram er ok Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 muligens ram feil bruk memtest86 og sjekk at ram er ok Tenkte at Prime 95 testa rammen og jeg, men skal teste det Har et par 512 brikker liggende her, så blir vel en teste dag i morgen Lenke til kommentar
TSM Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har nesten samme feil. Kjøpte meg samme cpu og hk, 2stk twinmos pc3200 256mb cl2,5 ram-brikker og Sapphire Radeon 9800 PRO 128mb. Starter installasjonen av XP, det går en liten stund og maskina rebooter. Men den vil ikke starte ordentlig. Kommer noen pipelyder. Har funnet ut at de pipelydene betyr at det er noe feil med RAM'en. Men da jeg resetter BIOS'en, så funker det. Starter igjen installasjonen av XP, det går en liten stund og maskina rebooter. Men denne gangen kommer det andre pipelyder. Fant ut at de betydde at det er noe galt med skjermkortet. Resetter BIOS, og ting fungerer igjen. Kan ikke fatte hva som er galt. Har oppdatert til den nyeste BIOS'en og. Nei, det ender vel med at jeg må sende tilbake hele greia. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 sikker på at harddisken din står på master å ikke slave? Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 sikker på at harddisken din står på master å ikke slave? Det står helt riktig. Men skal teste ramen nå Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Master/slave har vel ingenting å si? Lenke til kommentar
zup Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Joda, WinXP installasjons programmet har ikke nok støtte for alle nye HK og kan ha problem med å finne HD og installere skikkelig. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) selv om du får feil på ramen i memtest betyr det ikke nødvendigvis at du har feil men at det er kompabilitetsproblemer mellom ram og hk det kan være nok at du bare skifter merke på ram feks gå fra twinmos til twinmos m/winbond eller gå til corsair value serien men ettersom du har corsair så pleier den å funke til det meste Endret 7. februar 2004 av Joggi Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvor stor PSU har du? Kan være at PSU blir overbelastet. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Hvor stor PSU har du? Kan være at PSU blir overbelastet. 550 watt Jeg testet med deler i min pc: CPU samme feil RAM samme feil HDD samme feil SKJERMKORT (Jeg brukte mitt gamle skjermkort som har ligget på hylla lenge. Så når jeg prøvde mitt nåværende kort (TI4200), så fikk jeg installert uten en eneste feil. Så satt jeg i hans skjermkort(et annet TO4200), og da kom feilen igjen. Kan det hende at det nye skjermkortet hans også er ødelagt? Eller er det mest trolig at HKort er defekt i denne situasjonen?) Nå er det slik at under oppstart av Windows, eller avslutning så plutselig går den av igjen. På lyset lyser foran på pcen, samt displayet med temperatur etc... Når jeg trykker på på knappen etter å ha tatt strømmen, så starter den i 3 sec, så skrur den seg av. Da må jeg resette CMOS for at den skal starte normalt igjen. Enten så er det vel Hkort eller skjermkort. Synes nå det var rart at det funka uten problemer med mitt skjermkort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå