zaico Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Har akkurat satt sammen en maskin (xp2500, 512 mb pc3200, Abit NF-7s rev.2, Radeon 9800pro) Maskina fungerer tilsynelatende fint, men når den har stått på i ca 30 sekunder blir skjermen svart (gule "ingen signal lampa" på skjermen blinker).. Nå var det innstalert OS på HD`en før vi satte sammen maskina, men siden maskina krasjer etter så kort tid rekker vi ikke formatere eller komme oss inn i windows eller noen ting som helst for den saks skyld. Har testet med 2 forskjellige cpuer, 2 forskjellige minne brikker og 2 forskjellige skjermkort men samme problemet uansett. Cpu tempen ligger også stabilt under 45 graderm chipset på ca 30 grader så jeg tror heller ikke det er noen temp problemer.. Noen som har den minste anelse hva som kan være galt her? [edit] Kom meg inn i windows første gangen jeg testet maskina, da ble det lagt inn et hav med lydkort drivere før maskina krasja, men det skal vell ikke ha noe å si når den krasjer når vi booter med diskett/cd også.. [/edit] Endret 7. februar 2004 av zaico Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Vett ikke om jeg har rett her men prøver Jeg hadde et lignende problem med en eldre pc da var det hovedkortet som var ødelagt. Og siden du ikke har testet dette kan det være det Lykke til Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Vett ikke om jeg har rett her men prøver Jeg hadde et lignende problem med en eldre pc da var det hovedkortet som var ødelagt. Og siden du ikke har testet dette kan det være det Lykke til Kan selvfølgelig være hovedkortet men det er det eneste som er helt nytt i maskina, jeg tror mest på noe i biosen.. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Du har stor nok strømforsyning da? Kommer du inn i bios å får sett volt 12v 3.3v 5v ? Koplet til ATX12v1 som sitter rett over den vanlige atx kontakten ? Endret 7. februar 2004 av tag1 Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Du har stor nok strømforsyning da? Kommer du inn i bios å får sett volt 12v 3.3v 5v ? Koplet til ATX12v1 som sitter rett over den vanlige atx kontakten ? Joda PSUen sliter ikke, Chieftecen imponerer faktisk.. +5: 5,04 +12v: 11,91 -12v: -11,95 -5v: 5,14 Dette er faktisk bedre enn min ECC 360 watts Psu klarer med nesten identisk oppsett.. Koplet til ATX12v1 som sitter rett over den vanlige atx kontakten ? Joda den er koblet på.. Endret 7. februar 2004 av zaico Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Vifte på CPU går rundt? er koplet inn på riktig kontakt. Vifte på Northbridge svirrer? Kommer du inn i bios, så kan du jo disable Shutdown when CPUfan fail. Under PC HEALTH STATUS 3-8 Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Vifte på CPU går rundt? er koplet inn på riktig kontakt. Vifte på Northbridge svirrer? Kommer du inn i bios, så kan du jo disable Shutdown when CPUfan fail. Under PC HEALTH STATUS 3-8 Joda alle vifter snurrer som bare det, har disablet Shut down if cpufan fail.. Skjønner ikke hva som er galt.. Fikk faktisk formatert nå og kom 50% i winxp instalasjonen før det krasjet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå