Gå til innhold

Windows OS->Uptime

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-15 16:05, SirHartge skrev:

I win2k er det så enkelt som --> Task manager --> Processes --> Se på CPU time på System idle process.

Tror neppe denne stemmer...Har Win2K, og har nå en oppetid på 1wk 2days 23hrs 23mins 33secs ifølge en mirc-addon-sak, og adsl'en har vært oppe i 9 dager og 23 timer. System Idle Process viser litt under 80 timer...

I WinXP kan du få ut ganske mye info ved og skrive "systeminfo" (tror jeg) i command prompt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 16:10, Vile skrev:

...System Idle Process viser litt under 80 timer...

Du kan ikke se på det slik. Du må faktisk addere alle tiden for alle prosessene, samt alle prosessene som har kjørt, men som ikke kjører akkurat nå.

Litt enklere med de andre metodene som er nevnt da :smile:

Lenke til kommentar

jeg kjører Win2K selv og har i lengre tid irritert meg over at det var lettere vanskelig å få en skikkelig oppetid visning, snakket med en venn av meg som koder en del og etter 15 minutt hadde han laget et lite dos program som viser faktisk oppetid.

laget meg et lite bat skript til exe'n og ved ett enkelt klikk så har jeg oppetiden min i en dos box.

viser måneder, uker, timer, minutt og sekund, liker det ganske bra :smile:

noen som vil ha det lille programmet og bat skriptet?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 17:19, Prelude skrev:

jeg kjører Win2K selv og har i lengre tid irritert meg over at det var lettere vanskelig å få en skikkelig oppetid visning, snakket med en venn av meg som koder en del og etter 15 minutt hadde han laget et lite dos program som viser faktisk oppetid.

laget meg et lite bat skript til exe'n og ved ett enkelt klikk så har jeg oppetiden min i en dos box.

viser måneder, uker, timer, minutt og sekund, liker det ganske bra :smile:

noen som vil ha det lille programmet og bat skriptet?

som jeg tidligere nevnte så trengs det ikke noe program som gjør det når det allerede er innebygd i windows (XP i hvertfall). "systeminfo"

Hvordan kan du liksom se på "idle process" hvor lang uptime du har? det står jo ikke noen tid noen plasser?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-15 17:25, GeeZuZz skrev:

kan du liksom se på "idle process" hvor lang uptime du har? det står jo ikke noen tid noen plasser?

Du kan ikke se på kun "idle process", men for å se hvor lang tid hver process har brukt av cpu'en må du legge til ekstra kolonner (View | Select columns...)

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-15 17:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...