BrutusMcGregor Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Dette er min første post her, så jeg skal prøve å få ting riktig. Dere får ha meg unnskyldt hvis det er opplagte ting her, men dette er saker jeg har leita lenge etter. Vel, saken er at det er like før jeg får satt r*va i gir her og satt igang med no seriøs modding av saker jeg går og tenker på hele tida. Men jeg kunne tenke meg et verktøy som hjelper meg å finne ut hvordan ting egentlig vil se ut. I et par av postene her så fant jeg referanser til et program som heter Sketchup. Det er et 3D-program, og passe lett å komme inn i. "Da er det bare å ta mål av cd-rom, psu osv, så kanskje jeg kan få ideene mine visualisert." Det var da jeg kom over enda en post hvor det var en som nevnte at det var komponenter som cd-rom og psu som var laget av andre som lå ute på nettet, men disse var vriene å finne. Etter hektisk leting så fant jeg endelig 3D-modeller av en god del data-ting som er kjekke å putte inn i Sketchup, så modding kan gjøres FØR sagen tas frem, og fæle ting kan unngås. Her er det ram-brikker, vifter, harddisker og mere til. Dette hjelper meg, og jeg håper det hjelper andre. Sketchup stuff homepage En post på Bit-tech.net som inneholder ting Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Velkommen til forumet! Prisverdig at du allerede i ditt første innlegg linker til noe nyttig, som sikkert kan være aktuelt for mange. Fint tips, selv om det er omtalt tidligere. Men en god ting kan vel ikke sies for ofte.... Lenke til kommentar
karamba Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 For meg er programmet et supert verktøy som gjør planleggingen av moddingen (eller customiseringen ) mye enklere å se for seg. I og med at du enkelt kan lage komponenter i riktig målestokk, er det f.eks lett å sjekke om det er mulig å plassere de komponentene du ønsker slik du ønsker. Jeg vil foreslå at vi laget en samling av SketchUp-modeller slik at alle kan dra nytte av det. Kanskje vi kunne hatt en prioritert tråd hvor folk kunne postet linker til modeller. Det ville jo kanskje bidratt til å skape bedre modder rundt om i det ganske land..? Lenke til kommentar
icer Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ja, velkommen til forumet Har faktisk ikke tenkt over at jeg kunne trenge et sånt program så takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå