Caveman Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 mad_arab: ødlegge hw.no sitt rykte? jeg tror ikke at ryktet blir ødlagt pga en artikkel, som du og noen andre mener er helt på jordet. jeg vil ikke si det er noe gale med den artikkelen. jeg leste først the register sin artikkel og tvilte ikke på den. jeg ser heller ingen grunn til å tror at denne informasjonen er helt på jordet. selv om hw.no kanskje har formulert saken litt anderledes enn kildene mener jeg det gir samme informasjon. visst du mener at hw.no har begynt å bli useriøs så er det jo ingen som sier at du må lese det som står her. det er jo ingen vits visst du ikke tror på det de skriver. jeg sytets også det er urolig teit å kritisere hw.no for dette. hva så om denne artikkelen er litt på kanten? de skriver tross alt mye bra og har mange gode tester, og det er ikke mange ganger jeg syntes en artikkel en feilaktig eller dårlig fremstilt. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: On 2002-03-18 14:21, Caveman skrev:mad_arab:ødlegge hw.no sitt rykte?jeg tror ikke at ryktet blir ødlagt pga en artikkel, som du og noen andre mener er helt på jordet. jeg vil ikke si det er noe gale med den artikkelen. jeg leste først the register sin artikkel og tvilte ikke på den. jeg ser heller ingen grunn til å tror at denne informasjonen er helt på jordet. selv om hw.no kanskje har formulert saken litt anderledes enn kildene mener jeg det gir samme informasjon. Jeg finner ingen grunner til å tro at den omtalte filen stammer fra Intel når ingen av de som har presentert nyheten kan påvise det. Pressen burde ikke være unntatt fra den moralske koden "uskyldig inntil det motsatte er bevist". Quote: visst du mener at hw.no har begynt å bli useriøs så er det jo ingen som sier at du må lese det som står her. det er jo ingen vits visst du ikke tror på det de skriver. Jeg ønsker ikke hwno noe vondt, og jeg bryr meg også om deres rykte. Derfor vil jeg heller bry meg enn å la være å kommentere det jeg synes er galt. Quote: jeg sytets også det er urolig teit å kritisere hw.no for dette. hva så om denne artikkelen er litt på kanten? de skriver tross alt mye bra og har mange gode tester, og det er ikke mange ganger jeg syntes en artikkel en feilaktig eller dårlig fremstilt. Kritikk kan være både sunt og konstruktivt. Jeg forsøkte å bidra til nettopp dette ved å gjøre hwno klar over hvor alvorlig og farlig det er å drive journalistikk på den måten. De tillegger Intel uttalelser som aldri har vært gitt, og unnlater bevisst å fortelle hele historien. Derfor er denne artikkelen et brudd med god presseskikk og jeg håper for hwno sin del at de aldri gjentar noe slikt, og at de heller ikke havner i trøbbel på grunn av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå