geralf Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Denne posten ble stengt av moderator fordi den var plassert i feil forum. Se.....her. Vel, jeg leste fort titlene for de ulike 'kategoriene' , og mente at LagringsMEDIER ikke har noe med maskinvare å gjøre. Vel, greit nok det etter å ha lest HELE kategoritittelen med undertittel. I det minste burde moderator kunnet flyttet posten, men det er gjerne ikke mulig her? Jeg risikerer sikkert nå at hekser og troll slår ned i huet på meg nå, og blir utestengt på livstid Nok om det.....Her er imidlertid posten med det ene svaret (takker for det, og skal undersøke om DMA er benyttet). Her er den opprinnelige posten: Jeg har et EPOX hovedkort (nForce2), XP2800+ prosessor, WD120GB 7200HD. Jeg har i tillegg en DVD-Rom spiller av merke Samsung sd616. Ved bruk av DVD Shrink til ripping av DVD'er (kommersiell DVD-film), så oppnår jeg ikke en raskere overføringshastighet en ca 2.3 - 2.5 MB/s. Jeg vet at DVD Shrink ikke angir overføringshastigheten som MB/s, men hvor mye av DVD'en som er rippet totalt sett. I og med at dette programmet oppdaterer denne verdien med ca 1 sekunds intervall, vil dette gi et noenlunde korrekt bilde. Det som gjør at jeg har en 'bad feeling' rundt dette, er at jeg har en kollega som har et eldre HK og SDRAM 133, oppnår 10-12MB/s i samme program. Har noen meninger om dette, så er jeg interessert i å høre dem. Det vil være greit å få vite om det er HK eller DVD-ROM stasjonen som skal under slegga På forhånd takk Dette innlegget har blitt redigert av geralf, 06/02/2004 : 23:01 ____________________________________ mvh GeirA SVAR FRA KAS: KAS Skrevet: 06/02/2004 : 23:13 Bruker: Innlegg: 433 DMA er ikke aktivert hos DVD-ROM'en tenker jeg.. ____________________________________ Utelukker det ene det andre? Lenke til kommentar
geralf Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Jeg satt DVD-ROM stasjonen i DMA modus, men det ga ingen eller liten ytelseøkning?????? Prøvde spilleren på en annen maskin med samme resultat. Er denne spilleren (SAMSUNG (SD-616Q) så dårlig? GeirA Endret 6. februar 2004 av geralf Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg er slettes ikke sikker, men jeg mener å huske at den aller nyeste versjonen av DVD Shrink bruker 4-5 ganger så lang tid som eldre versjoner. Dette er fordi kvaliteten på rippingen er bedre. Prøv å last ned en eldre versjon enn den du har å se om det går fortere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå