Gå til innhold

Temperaturer...

anbjornk

Anbefalte innlegg

Halla,

Jeg har nettopp fått ferdig vannkjølinga mi..:smile: Amd Pro Waterkit m/giant radiator og 1*120mm vifte med transistor styring..:wink: På default 1.6g(xp1900) idler cpu på ca 32degC. Etter 5min prime95 er tempen 34. Har ikke testet no mer enda. Er dette ok..?

En ting til. Jeg bruker en selvlaget tank i plexiglass, med avtagbart lokk. Er det normalt at det blir "hvite vanndråper" mellom toppen på tanken og vannet??. Dette er selvsagt på innsiden. Jeg har tidligere testet at tanken er 99.9% tett.

Jeg bruker Batterivann og Algemiddel, er det greit..?

ps. Bilder kommer med tiden.

Mvh

AK

[ Denne Melding var redigert av: anbjornk på 2002-03-15 15:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes temperaturene dise ser riktig fine ut jeg!

Vanndråper på undersiden av lokket i tanken din er helt vanlig, det er faktisk et resultat av at vannet som fordamper inne i tanken kondenseres mot den litt kaldere flata i lokket! Så bare slapp av, "ikke farlig" :smile:

Batterivann og algemiddel er for så vidt helt greit, men jeg ville nok byttet ut algemiddelet med frostvæske. Frostvæsken vil i tillegg til å ha en viss algehemmende effekt, også redusere faren for korrosjon / tæring i systemet.

Lenke til kommentar

Quote:

Synes temperaturene dise ser riktig fine ut jeg!

Vanndråper på undersiden av lokket i tanken din er helt vanlig, det er faktisk et resultat av at vannet som fordamper inne i tanken kondenseres mot den litt kaldere flata i lokket! Så bare slapp av, "ikke farlig"

Batterivann og algemiddel er for så vidt helt greit, men jeg ville nok byttet ut algemiddelet med frostvæske. Frostvæsken vil i tillegg til å ha en viss algehemmende effekt, også redusere faren for korrosjon / tæring i systemet.

Takk for svaret.:smile:

Tempen har nå stabilisert seg på 41 grader når cpu er 100% belastet og radiator vifte på 10volt. :smile: Romtempen er vel 23-24degC.

Jeg testet litt med frostvæske. Jeg kjøpte den dyreste de hadde på shell..(ca60kr) Fordi den var rød..:grin:

Grunnen til at jeg kuttet den ut var at fargen satte seg overalt. Selv om jeg spylte rent, var det et rødt sjær i slangene og tanken...:sad: Kanskje jeg skulle bruke en annen..?

Mvh

AK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...