anbjornk Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Halla, Jeg har nettopp fått ferdig vannkjølinga mi..:smile: Amd Pro Waterkit m/giant radiator og 1*120mm vifte med transistor styring..:wink: På default 1.6g(xp1900) idler cpu på ca 32degC. Etter 5min prime95 er tempen 34. Har ikke testet no mer enda. Er dette ok..? En ting til. Jeg bruker en selvlaget tank i plexiglass, med avtagbart lokk. Er det normalt at det blir "hvite vanndråper" mellom toppen på tanken og vannet??. Dette er selvsagt på innsiden. Jeg har tidligere testet at tanken er 99.9% tett. Jeg bruker Batterivann og Algemiddel, er det greit..? ps. Bilder kommer med tiden. Mvh AK [ Denne Melding var redigert av: anbjornk på 2002-03-15 15:35 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg har 35 grader idle.. Lenke til kommentar
anbjornk Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 37/38 degC idle [email protected] 2.0volt...:smile: +/-42 degC prime95 torture test.... Dette med radiatorvifta på 5volt.. Med min Alpha 8045 hadde jeg 55degC++++ Mvh AK Lenke til kommentar
Kane Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 [ Denne Melding var redigert av: Kane på 2002-03-15 17:01 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Synes temperaturene dise ser riktig fine ut jeg! Vanndråper på undersiden av lokket i tanken din er helt vanlig, det er faktisk et resultat av at vannet som fordamper inne i tanken kondenseres mot den litt kaldere flata i lokket! Så bare slapp av, "ikke farlig" :smile: Batterivann og algemiddel er for så vidt helt greit, men jeg ville nok byttet ut algemiddelet med frostvæske. Frostvæsken vil i tillegg til å ha en viss algehemmende effekt, også redusere faren for korrosjon / tæring i systemet. Lenke til kommentar
anbjornk Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: Synes temperaturene dise ser riktig fine ut jeg! Vanndråper på undersiden av lokket i tanken din er helt vanlig, det er faktisk et resultat av at vannet som fordamper inne i tanken kondenseres mot den litt kaldere flata i lokket! Så bare slapp av, "ikke farlig" Batterivann og algemiddel er for så vidt helt greit, men jeg ville nok byttet ut algemiddelet med frostvæske. Frostvæsken vil i tillegg til å ha en viss algehemmende effekt, også redusere faren for korrosjon / tæring i systemet. Takk for svaret.:smile: Tempen har nå stabilisert seg på 41 grader når cpu er 100% belastet og radiator vifte på 10volt. :smile: Romtempen er vel 23-24degC. Jeg testet litt med frostvæske. Jeg kjøpte den dyreste de hadde på shell..(ca60kr) Fordi den var rød.. Grunnen til at jeg kuttet den ut var at fargen satte seg overalt. Selv om jeg spylte rent, var det et rødt sjær i slangene og tanken...:sad: Kanskje jeg skulle bruke en annen..? Mvh AK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå