HamiltonII Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Irriterer meg over alle disse få vekk n00b,newbie trådende. Så nå lurer jeg på hvilke kriterier som må oppfylles for at en person blir sett på som n00b,og hvem som setter disse kriteriene. Da jeg gikk læretiden min som murer så var det en ting som alltid ble fortalt,og det var "Man blir aldri utlært". Folk som kritiserer andre for å være newbies må jo per definisjon alltid være "utlært",det kan ikke finnes en ting disse personene lurer på fordi de vet alt som er å vite,eller?? Opplys en n00b er dere snille Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 en n00b er vel en som meg.. må spørre nesten hver gang man har tenkt å gjøre noe man anser for risikabelt på noen som helst måte.. men det går jo fint an å være n00b med måte også da.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Noob er et generelt uttrykk for en nybegynner, eller noe som kunne vært gjort av en. "Han er noob på data" "Det var en sinnsykt noob kobling" "Det er noob" Definer den slik du føler for. Det er litt sånn joker-ord, liksom, sånn som pro og whatever. Se sig bfisk Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 en n00b er en nybegynner på et område. ordet kom vel fra cs, siden der hele tiden kom nye spillere inn. disse ble da kalt n00bs, siden de aldri hadde spilt spillet før, og ikke kunne noe. n00b er også en engelsk forkortning for nobody, eller en som er ukjent. er du en data n00b, er du ukjent innen dataverdenen, altså kan du ikke noe vesentlig om data, annet enn hvordan du slår den på. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Ok,så hvis du kan masse innen data,men f.eks ikke noe om linux,da er du ikke n00b... Eller kan masse om linux men ingenting om overklokking.... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 n00b slik jeg ser det er en som hverken leser manualen, faq eller søker på emnet han spør om, og stiller da spørsmål som allerede har blitt besvart x antall ganger. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 N00b stammer vel opprinnelig fra cs. De som ikke har skills eller spiller cs blir ofte kalt for n00b. Hvis man ikke kan hardware eller blir forklart en ting 1000 ganger uten å forstå. Da er man n00b. Det gjelder alt fra hardware til nynorsk. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 n00b kommer vel ikke fra ordet nobody, men fra ordet newbie, altså newcomer..=) Lenke til kommentar
Togo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Dette ordet blir vel brukt ironisk i dag, iallefall av meg. F.eks hvis en kompis spør om hvordan han fikser NAT-routeren sin, men egentlig vet hvordan han gjør det - så sier jeg "n00b". Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) "n00b" er en sarkastisk måte å si "newbie" på, og blir ofte brukt av folk som tror dem har mer kunnskap enn alle andre.. Derfor ser de ned på folk og kaller dem "n00bs" .. Blir ofte sagt i denne sammenhengen: "omfg ******* n00b!" [edit: leif] Endret 7. februar 2004 av Outlook Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ok,så hvis du kan masse innen data,men f.eks ikke noe om linux,da er du ikke n00b...Eller kan masse om linux men ingenting om overklokking.... da er du linux n00b. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Da kommer jeg til å beholde min n00b status i mange stolte år framover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå