Gå til innhold

Hvordan defineres en newbie?

HamiltonII

Anbefalte innlegg

Irriterer meg over alle disse få vekk n00b,newbie trådende.

Så nå lurer jeg på hvilke kriterier som må oppfylles for at en person blir sett på som n00b,og hvem som setter disse kriteriene.

Da jeg gikk læretiden min som murer så var det en ting som alltid ble fortalt,og det var "Man blir aldri utlært".

Folk som kritiserer andre for å være newbies må jo per definisjon alltid være "utlært",det kan ikke finnes en ting disse personene lurer på fordi de vet alt som er å vite,eller??

Opplys en n00b er dere snille :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noob er et generelt uttrykk for en nybegynner, eller noe som kunne vært gjort av en.

"Han er noob på data"

"Det var en sinnsykt noob kobling"

"Det er noob"

Definer den slik du føler for. Det er litt sånn joker-ord, liksom, sånn som pro og whatever. Se sig ;)

bfisk

Lenke til kommentar

en n00b er en nybegynner på et område. ordet kom vel fra cs, siden der hele tiden kom nye spillere inn. disse ble da kalt n00bs, siden de aldri hadde spilt spillet før, og ikke kunne noe. n00b er også en engelsk forkortning for nobody, eller en som er ukjent. er du en data n00b, er du ukjent innen dataverdenen, altså kan du ikke noe vesentlig om data, annet enn hvordan du slår den på.

Lenke til kommentar

N00b stammer vel opprinnelig fra cs. De som ikke har skills eller spiller cs blir ofte kalt for n00b.

Hvis man ikke kan hardware eller blir forklart en ting 1000 ganger uten å forstå. Da er man n00b. Det gjelder alt fra hardware til nynorsk.

Lenke til kommentar

"n00b" er en sarkastisk måte å si "newbie" på, og blir ofte brukt av folk som tror dem har mer kunnskap enn alle andre.. Derfor ser de ned på folk og kaller dem "n00bs" ..

Blir ofte sagt i denne sammenhengen: "omfg ******* n00b!"

[edit: leif]

Endret av Outlook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...