stutbokk Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei.. er det noen som kan hjelpe meg med hovedkort her`?? Jeg skal ha meg en intel P4 3.0ghz og så har jeg fra før Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 120 gb seagate s-ata hd Ati Radeon 9800 pro ( Connect 3d sitt) Hva skal jeg bruke det nye utstyret til : Jeg elsker å spille med den hardeste grafikken jeg kan finne. Og jeg trenger ikke mere en 2 s-ata koblinger. Usb porter er viktig Minimum 6 stk. Men etter det jeg har lest kunne begge ha 8 som er perrfekt for mitt bruk av usb porter Netverkstilkoblingen er er sikkert det samme, jeg linker mye og er konstant på adsl'en. så vilket kort er best til mitt bruk? I vertfall til bruk av spilling osv. Jeg skjønner ikke helt det derre doble minne kanaler greiene, meen jeg har i vertfall bare 1 enkel 512 mb brikke( viss det har noe med det å gjøre) Kan det ene kortet ikke kjøre med dual minne? Så er det noen der ute som har det ene eller det andre og annbefale meg?? Plz skriv tilbake så jeg får kjøpt meg noe utstyr Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Tatt fra begrepsguiden til HW.no: Doble/enkle minnekanalerMinnet kommuniserer med minnekontrolleren gjennom såkalte minnekanaler. En minnekanal er rett og slett bussen mellom minnet (RAM) og minnekontrolleren. Dagens DDR SDRAM opererer originalt med en buss som er 64 bit bred, dvs. at minnet kan sende 64 bit om gangen (per klokkeslag). Dette kalles gjerne en enkel minnekanal. Et hovedkort kan også lages på en slik måte at to forskjellige minnebrikker kan ha to separate minnekanaler, og på den måten får man to minnekanaler som begge er på 64 bit. Siden minnemodulene samarbeider om lagring av data får man i praksis én minnebuss på 128 bit, og dette betyr at man i teorien dobler minnebåndbredden. I vårt eksempel over ser vi at DDR400-minnemoduler har en båndbredde som i utgangspunktet er 3200 MB/s. Bruker man slike moduler med doble minnekanaler får man en teoretisk båndbredde på 6400 MB/s. Som du ser så må du benytte 2 minnemoduler. Ville selv gått for Asus P4P800 Deluxe som har full pakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå