Jarbra Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Her er bildene du ba meg legge opp, Skrue: EDIT: jeg burde kanskje bare ha linket ? Litt 56k-warning dette her Endret 7. februar 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 LOL! Takk Jarbra, får håpe det ikke er så mange igjen av 56k modemer da. Bildene er vel ellers selvforklarende, men evnt spørsmål vil selvsagt besvares! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Alltid en glede å tjene deg Skrue ;D Lenke til kommentar
Noty Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Den løsningen med kobber rør på cpu blokken likte jeg veldig godt Skrue Har tenkt på noe lignende selv, men med instrumentrør Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Den løsningen med kobber rør på cpu blokken likte jeg veldig godt Skrue Har tenkt på noe lignende selv, men med instrumentrør Hyggelig at den falt i smak! :-) Den fungerer ganske godt temperaturmessig også, og er vel litt mer strømlinjeforma enn den originale Y-løsningen. Instrumentrør blir helt sikkert fancy det også, i rustfritt antakelig? Nok en årsak til at jeg lagde denne løsningen, var at det da ble mye lettere å route forbindelsen mellom CPU- og GPUblokk. Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Rålekkert Skrue bare en ting jeg ikke likte. ser ut som det to første ram-portene ikke kan brukes,eller er det bare meg har ASUS P4T-533 så jeg trenger alle plassene. liker ikke når noen "stjeler" fra andre (bortsett fra PCI-porter, de trenger jeg ikke ) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Takk for det Gomfs! Det kan kanskje se ut som om rørene dekker et par RAM-slots, men jeg kan berolige deg med at det er god plass mellom rør og minnebrikker! Faktisk et par cm, så ingen grunn til bekymring. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Bare jeg som synes skjermkortet til Skrue er litt bøyd? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Når jeg ser nøye etter virker det litt bøyd ja. Ellers var de kobberrørene fete Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Bare jeg som synes skjermkortet til Skrue er litt bøyd? LOL! Det kan vel nesten se sånn ut ja! Men neida, kortet mitt er slett ikke bøyd. Årsaken til at det ser slik ut, er et fenomen som i fotoverdenen kalles sfærisk abberasjon, eller fortegning om du vil. Dette er avhengig av optikken på kameraet, gjerne i kombinasjon med makrofotografering. Så jo dyrere kamera, jo mindre abberasjon. Konklusjon: Jeg har et pinglekamera! Btw; Sjekk bakkanten på kortet. Der ser det straks rettere ut! Endret 7. februar 2004 av Skrue Lenke til kommentar
Noty Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Hyggelig at den falt i smak! :-) Den fungerer ganske godt temperaturmessig også, og er vel litt mer strømlinjeforma enn den originale Y-løsningen. Instrumentrør blir helt sikkert fancy det også, i rustfritt antakelig? Nok en årsak til at jeg lagde denne løsningen, var at det da ble mye lettere å route forbindelsen mellom CPU- og GPUblokk. Kommer til å bli rustfritt eller titan Har tilgang til litt forskjellig der jeg jobber. Problemet mitt er å bestemme meg for om å kjøpe cpu blokk eller lag en selv edit: vanskelig å holde styr på knappene en lørdags kveld Endret 7. februar 2004 av NO_TECH Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Tjah, er vel også litt avhengig av hva slags maskiner og utstyr du har til disposisjon. Men det er jo selvsagt veldig artig å lage en velfungerende blokk sjøl, absolutt! GPU-blokka du kanskje har sett bilde av er også prøvekjørt på CPU- med ganske godt resultat, og gir i skrivende stund ca 27grader på GPU. (Vann:18grader) Designet på denne krever ikke fullt så avansert utstyr som W.W-blokka, og kan kanskje være lettere å produsere? Men er nok ikke fullt så enkelt å finne det optimale forholdet på den, mht hulldiameter i forhold til dyser etc. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Må jo ha 2 pumper Men, for meg såg det ut som det forsatt var plass til ein del vatn i blokka, det er jo ikkje så knall. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Må jo ha 2 pumper Men, for meg såg det ut som det forsatt var plass til ein del vatn i blokka, det er jo ikkje så knall. Hva mener du? Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Viss du ser på RBX så er den jo bitteliten og har ikkje mykje plass til vatn, vatne vil jo då oppholda seg mindre i blokka. Mulig eg tar feil her, trudde eg visste det Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja, jeg tror kanskje det. De fysiske (utvendige) målene på RBX-blokka er jo vesentlig mindre enn på W.W-blokka, men hva det innvendige volumet angår, tror jeg forskjellen er minimal. Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 noen som vet når/om denne kommer på waterchill kittet snart? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 noen som vet når/om denne kommer på waterchill kittet snart? Send en mail til nærmeste forhandler, så får du sikkert svar! :-) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Legger ved et bilde lånt fra ocshoot.no for å vise hvordan blokken ser ut montert. (Dette er ikke den nye WaterChill blokka, men WhiteWater blokka) Vannet kommer her inn via slangen i midten, og blir deretter sugd ut av de to andre slangene. Dette kan vel sies å være en revolusjon innen vannkjøling, da dette nye designet har bedre kjøling enn de forrige. Revolusjon er vel kanskje å ta i, men en forbedring er det jo! Og får vel for ordens skyld rette deg litt mht suging. Vannet returneres på naturlig måte i de to niplene i enden av blokka. Skal du oppnå et sug / undertrykk, så må du koble til en dertil egnet pumpe for formålet. Litt pirk kanskje, men i praksis er det slik. Bildet viser også til en viss grad hvor plasskrevende den "Y"-koblinga kan være. Den bygger fort 12-13cm over CPU, og dermed blir det nesten slik at man får problemer med å svinge av returslangen u enden på Y-koblinga, uten at slangen havner utenfor kabinettet. Av den grunn kan det være verdt å vurdere en løsning som tidligere omtalt. Revolusjonen kommer nok med en god direct die kjøling, håper det kommer noe smart her Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Vi får se. Vet at det jobbes litt med slike prosjekter både her og der, men det er uansett en ganske frisk utfordring. Ikke minst fordi man i vannkjølingens ånd bør søke "stillhet i kombinasjon med beste virkningsgrad". Men, "Some day"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå