Ultra_Fisk Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Asetek lanserer nå en ny WaterChill CPU-blokk, med navn Antarctica. Denne blokken har et design som ligner mye på DD rbx og WhiteWater blokkene. Med tanke på ytelsen på det gamle settet, blir det spennende å se hvordan denne blokken kommer til å prestere! Lenke til kommentar
rlz Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 WTF? Det er da 3 "knapper" på den Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 WTF? Det er da 3 "knapper" på den Vil den gamle synke i pris da? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 WTF? Det er da 3 "knapper" på den Vil den gamle synke i pris da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Asetek lanserer nå en ny WaterChill CPU-blokk, med navn Antarctica. Denne blokken har et design som ligner mye på DD rbx og WhiteWater blokkene. Med tanke på ytelsen på det gamle settet, blir det spennende å se hvordan denne blokken kommer til å prestere! Tett opp til de nevnte konkurrenter vil jeg tro. Felles for det designet er at de gjerne krever høyere flow / kraftigere pumper for å levere max. Aner jeg et "dual pump"-oppsett i det fjerne? Altså én pumpe dedikert til CPU-blokk, og en annen til resten av røkla? Har en stund kjørt W.W-blokka i kombinasjon med en hjemmelaget GPU-blokk i "Cascade-design", og begge løsninger krever en ganske høy flow for et optimalt resultat. Forskjellen er ikke himmelstormende med én pumpe for begge blokkene kontra to, men en grad eller to vinnes fort med separate systemer. For den som higer etter det beste...... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Skjønner ikke helt hvorfor det er 3 hull? Skal man bruke y-ledd for og få bedre flow eller noe? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Nesten riktig gjettet! Men den egentlige hensikten med to utganger, er at vannet fra inngangsnippelen skal spres symmetrisk i blokka. Av samme grunn heter det at det er viktig at lengden på slangestubben mellom returnipler og "Y"-ledd er så lik som mulig. I praksis er det ingen katastrofe om man fraviker dette. Sjøl har jeg av praktiske (og litt estetiske årsaker) laget et system av kobberrør for returniplene. Resultatet er omkring én grad høyere, i forhold til den orginale "Y"-løsninga. Det er vel til å leve med... Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Legger ved et bilde lånt fra ocshoot.no for å vise hvordan blokken ser ut montert. (Dette er ikke den nye WaterChill blokka, men WhiteWater blokka) Vannet kommer her inn via slangen i midten, og blir deretter sugd ut av de to andre slangene. Dette kan vel sies å være en revolusjon innen vannkjøling, da dette nye designet har bedre kjøling enn de forrige. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Legger ved et bilde lånt fra ocshoot.no for å vise hvordan blokken ser ut montert. (Dette er ikke den nye WaterChill blokka, men WhiteWater blokka) Vannet kommer her inn via slangen i midten, og blir deretter sugd ut av de to andre slangene. Dette kan vel sies å være en revolusjon innen vannkjøling, da dette nye designet har bedre kjøling enn de forrige. Revolusjon er vel kanskje å ta i, men en forbedring er det jo! Og får vel for ordens skyld rette deg litt mht suging. Vannet returneres på naturlig måte i de to niplene i enden av blokka. Skal du oppnå et sug / undertrykk, så må du koble til en dertil egnet pumpe for formålet. Litt pirk kanskje, men i praksis er det slik. Bildet viser også til en viss grad hvor plasskrevende den "Y"-koblinga kan være. Den bygger fort 12-13cm over CPU, og dermed blir det nesten slik at man får problemer med å svinge av returslangen u enden på Y-koblinga, uten at slangen havner utenfor kabinettet. Av den grunn kan det være verdt å vurdere en løsning som tidligere omtalt. Endret 7. februar 2004 av Skrue Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) *pirke pirke*, men du har som vanlig helt rett Det jeg mente med revolusjon var at etter WhiteWater blokkene, og deres design, ble kjent så har bortimot alle blokker som har kommet i ettertid et design som bygger på det. Endret 6. februar 2004 av Ultra_Fisk Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Sant nok, Ultra_Fisk! :-) Btw; Har du sjekket "cascade-designet" da? Det er vel egentlig den løsningen som er "kongen på haugen", foreløpig.... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan du ikke poste et bilde av 9800-kortet ditt med den hjemmelagde vannblokken da, Skrue ? Den var virkelig noe å sikle etter! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan du ikke poste et bilde av 9800-kortet ditt med den hjemmelagde vannblokken da, Skrue ? Den var virkelig noe å sikle etter! Hehe, meg og bilder du vet. Har fortsatt ikke fått etablert et sted å legge slike, så jeg er avhengig av hjelp til sånt. Men bilder har jeg! Lenke til kommentar
Solve Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har akkurat bestilt DD RBX vil en eheim 1048 være nok da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har akkurat bestilt DD RBX vil en eheim 1048 være nok da? Det tror jeg temmelig sikkert. Men om du eksempelvis kjører den i serie med et par blokker til, i tillegg til en "trang" radiator, så kan du antakelig risikere en bittelitt høyere CPU-temp enn hva du under ideell flow kan oppnå. Men slapp av, vi snakker ikke om mer enn en grad eller tre her da, så det er langt fra noen krise! Lenke til kommentar
Solve Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jeg har akkurat bestilt DD RBX vil en eheim 1048 være nok da? Det tror jeg temmelig sikkert. Men om du eksempelvis kjører den i serie med et par blokker til, i tillegg til en "trang" radiator, så kan du antakelig risikere en bittelitt høyere CPU-temp enn hva du under ideell flow kan oppnå. Men slapp av, vi snakker ikke om mer enn en grad eller tre her da, så det er langt fra noen krise! ok skal ha gpu og nb vannkjølt også. kjøpte også BIX2. menmen hvis det blir for dårlig blir det vel en ny pumpe etter vært. Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Husk,det viktigste for lav temp er stor radiator Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Ok, thx skrue. Lærte noe idag og Endret 7. februar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hehe, meg og bilder du vet. Har fortsatt ikke fått etablert et sted å legge slike, så jeg er avhengig av hjelp til sånt. Men bilder har jeg! Du kan jo registrere deg hos uploadit.org. Der har du muligheten til å uploade inntil 20 jpeg. Evt kan du legge de her, men da har du ikke mulighet til å slette gamle bilder om det skulle være ønskelig. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Takker for tipset Bradbury! Men nå ser det ut til at jarbra kan hjelpe meg, så da "årner´e" seg i denne omgang! :-) Men hosten er notert, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå