Maxmix Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har bestilt meg en tundra 1557 fra psdata weeeee men lurte på en ting, finnes det bluetooth adaptere som passer inn i pcmcia slotten? da slipper man den usb pluggen bak når man er på farten btw: har 1557 irda? Lenke til kommentar
Maxmix Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Ja 1557 har irda. http://www.xd.no/asp/info.asp?p=20879&l=3 pcmcia bluetooth svarer meg selv jeg (hvis det kanskje var allmenn interesse for noe info) Lenke til kommentar
hox Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Skulle bare kverulere litt å si at linken du gav linker kun til xd.no sin forside Lenke til kommentar
Maxmix Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 hmm ok, det var merkeligt http://www.xd.no/asp/info.asp?p=20879&l=2&...87&likepattern= den skulle være korrekt link Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvorfor bruke mange penger på et stort PCMCIA kort da du kan få en bluetooth usb dongle som er mye mindre til 300kr? Er vel ikke noe problem å koble til en liten usb dongle? Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvorfor bruke mange penger på et stort PCMCIA kort da du kan få en bluetooth usb dongle som er mye mindre til 300kr? Er vel ikke noe problem å koble til en liten usb dongle? Snipper fra hans ønsker under: da slipper man den usb pluggen bak når man er på farten Lenke til kommentar
Maxmix Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 hce, helt korrekt jeg har en msi usb bluetooth plugg fra før, men den tok kvelden når jeg glemte og ta den ut før jeg pakka sammen maskina og la i veska. når jeg tok opp maskina var printkortet bøyd og plastikken løs Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 uansett må man jo ha PCMCIA kortet med seg da man er på farten, det stikker jo ut av maskina mer enn en usb dongle! Å for den store prisforskjellen ville jeg valgt en 3cmlengde og 1cm bredde bak pc`n istedetfor en 4cm bredde og 3cm lengde.. Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 uansett må man jo ha PCMCIA kortet med seg da man er på farten, det stikker jo ut av maskina mer enn en usb dongle! Det spørs jo veldig på kortet da. 3Com har pcmcia kort som er helt inni maskinen, det kan dog, ved behov for rekkevidde, dyttes litt ut og en antenne kan vippes opp. I de aller fleste tilfeller vil det være mer enn nok å ha antennen inni maskinen. Som f.eks. ved kommunikasjon med mobilen du har i lomma o.l. Lenke til kommentar
Maxmix Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 uansett må man jo ha PCMCIA kortet med seg da man er på farten, det stikker jo ut av maskina mer enn en usb dongle! Det spørs jo veldig på kortet da. 3Com har pcmcia kort som er helt inni maskinen, det kan dog, ved behov for rekkevidde, dyttes litt ut og en antenne kan vippes opp. I de aller fleste tilfeller vil det være mer enn nok å ha antennen inni maskinen. Som f.eks. ved kommunikasjon med mobilen du har i lomma o.l. det fujitsu siemens kortet har rekkevidde på 250 m i fri sikt ... uansett, burde finnes et bluetooth pcmcia som ikke stikker ut ja.. (Hørtes lur ut den ideen en hadde med og åpne maskina og lodde en usb dongle rett på usb porten,inni maskina.. men det er vell neppe plass til i en 1557 uansett..) Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 det fujitsu siemens kortet har rekkevidde på 250 m i fri sikt ... uansett, burde finnes et bluetooth pcmcia som ikke stikker ut ja.. (Hørtes lur ut den ideen en hadde med og åpne maskina og lodde en usb dongle rett på usb porten,inni maskina.. men det er vell neppe plass til i en 1557 uansett..) Du har dette kortet fra 3Com. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) uansett må man jo ha PCMCIA kortet med seg da man er på farten, det stikker jo ut av maskina mer enn en usb dongle! Det spørs jo veldig på kortet da. 3Com har pcmcia kort som er helt inni maskinen, det kan dog, ved behov for rekkevidde, dyttes litt ut og en antenne kan vippes opp. I de aller fleste tilfeller vil det være mer enn nok å ha antennen inni maskinen. Som f.eks. ved kommunikasjon med mobilen du har i lomma o.l. det fujitsu siemens kortet har rekkevidde på 250 m i fri sikt ... uansett, burde finnes et bluetooth pcmcia som ikke stikker ut ja.. (Hørtes lur ut den ideen en hadde med og åpne maskina og lodde en usb dongle rett på usb porten,inni maskina.. men det er vell neppe plass til i en 1557 uansett..) "det fujitsu siemens kortet har rekkevidde på 250 m i fri sikt ..." Er dette blåtann? eller trådløsnetverks kort du snakker om? Jeg har aldri hørt om BlåTann som rekker noe særlig over 10/20m? Link? Hadde nemlig vært ypelig som fjernkontrol til TV pcen. Endret 7. februar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Maxmix Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 http://home.no.net/cgnord/ds-bluetooth-pc-card.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå