Gå til innhold

bluetooth, pcmcia?

Maxmix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruke mange penger på et stort PCMCIA kort da du kan få en bluetooth usb dongle som er mye mindre til 300kr? :no:

Er vel ikke noe problem å koble til en liten usb dongle?

Snipper fra hans ønsker under:

da slipper man den usb pluggen bak når man er på farten
Lenke til kommentar

hce, helt korrekt :)

jeg har en msi usb bluetooth plugg fra før, men den tok kvelden når jeg glemte og ta den ut før jeg pakka sammen maskina og la i veska. når jeg tok opp maskina var printkortet bøyd og plastikken løs :(

Lenke til kommentar
uansett må man jo ha PCMCIA kortet med seg da man er på farten, det stikker jo ut av maskina mer enn en usb dongle!

Det spørs jo veldig på kortet da. 3Com har pcmcia kort som er helt inni maskinen, det kan dog, ved behov for rekkevidde, dyttes litt ut og en antenne kan vippes opp.

I de aller fleste tilfeller vil det være mer enn nok å ha antennen inni maskinen. Som f.eks. ved kommunikasjon med mobilen du har i lomma o.l.

Lenke til kommentar
uansett må man jo ha PCMCIA kortet med seg da man er på farten, det stikker jo ut av maskina mer enn en usb dongle!

Det spørs jo veldig på kortet da. 3Com har pcmcia kort som er helt inni maskinen, det kan dog, ved behov for rekkevidde, dyttes litt ut og en antenne kan vippes opp.

I de aller fleste tilfeller vil det være mer enn nok å ha antennen inni maskinen. Som f.eks. ved kommunikasjon med mobilen du har i lomma o.l.

det fujitsu siemens kortet har rekkevidde på 250 m i fri sikt ...

uansett, burde finnes et bluetooth pcmcia som ikke stikker ut ja..

(Hørtes lur ut den ideen en hadde med og åpne maskina og lodde en usb dongle rett på usb porten,inni maskina.. men det er vell neppe plass til i en 1557 uansett..)

Lenke til kommentar

(Hørtes lur ut den ideen en hadde med og åpne maskina og lodde en usb dongle rett på usb porten,inni maskina.. men det er vell neppe plass til i en 1557 uansett..)

Du har dette kortet fra 3Com.

Lenke til kommentar

"det fujitsu siemens kortet har rekkevidde på 250 m i fri sikt ..."

Er dette blåtann? eller trådløsnetverks kort du snakker om? Jeg har aldri hørt om BlåTann som rekker noe særlig over 10/20m?

Link?

Hadde nemlig vært ypelig som fjernkontrol til TV pcen.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...