oLLa Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Lurer på hvordan jumperen virker på Western Digital's S-ATA disker. Har en raptor 36,7 gb (systemdisk, master), og en 250 gb (lagringsdisk, slave). Hvordan skal jeg sette jumperen på de to? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Er det jumpere på dine disker? Noe av det flotte med s-ata er at du slipper peset med master/slave innstillinger! Det mest naturlige er dog å sette systemdisken på kontrollerens første kanal (s-ata0) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Er vel ikkje jumper på Sa-ATA eller? Uansett. Putt Raptoren på Sata1 og 250'en på Sata2 (evt sata0 og sata1) Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har satt raptor på 1'ern ja.. Problemet er at jeg ikke får 250 gig'en formatert i windows, verken med Partition Magic eller Disk Manager. Tror det er jumper settings'ene som forårsaker dette. Noen som kan med dette? *leter på nettet* Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Er vel ikkje jumper på Sa-ATA eller? Jo, faktisk på WD, har bla. med noe power up in standby å gjøre. Men det har ingenting med dette problemet. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg mener at windows XP ikke uten videre støtter disker over en viss str? må man ikke ha sp1 osv? Dette er jeg usikker på, men mener å ha lest det i en post et sted... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg mener at windows XP ikke uten videre støtter disker over en viss str? må man ikke ha sp1 osv? Selvsagt Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Jeg har kjørt begge harddiskene på maskinen før. Da fikk jeg partisjonert/formatert 250 gig'en. Men nå får jeg da denne feilmeldingen. Men skal begge harddiskene stå som master i BIOS? Hos meg står raptor som master og den vanlige som slave. EDIT: Dersom jeg ser harddisken i windows. Kan det da være feil settings i BIOS? Endret 6. februar 2004 av oLLa Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hmmm. Har ikke noe bedre å foreslå enn å sjekke om det er noe i BIOSEN som sier f.eks. "onboard IDE Operation Mode" ? I så fall sett denne til "Enhanced". Forøvrig er det ikke noe master/slave ved S-ATA. Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Fant en ting som kanskje skapte problemet. Jeg gikk inn på boot device priority, hvor det sto følgende: 1. raptor s-ata 36,7gb 2. bootable add-in device 3. s-ata 250gb satte denne til: 1. raptor s-ata 36,7gb 2. s-ata 250gb3 3. bootable add-in device Tester formatering nuh.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Lykke til ollis Du fortjener en feilfri maskin nå snart, så mye tid og penger du har brukt på den Edit : Medfølelse Endret 7. februar 2004 av bambam Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Lykke til ollis Du fortjener en feilfri maskin nå snart, så mye tid og penger du har brukt på den Edit : Medfølelse Hehe, hell yeah! Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Samme problemet enda. Det må nesten være noe dritt i Windows. Formaterer/Reinstallerer Windows i morgen, med begge harddiskene i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå