Gå til innhold

Problemer med S-Video


F.Mackey

Anbefalte innlegg

Har et nVidia kort og bruker s-video med composite

utgang på en 28` tv. Får farger og alt funker som det skal

helt til jeg tar på en film eller prøver og streame fra nette.

da bytter gul fargen til blå og vis a versa. Vet noen hva som

er problemet? har på pal-b vist det har noe og si(oppgitt :shrug: )

 

 

 

Mvh.

AMD GNom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må spesifisere spørsmålet litt bedre her....

 

"S-video" pleier man bruke om S-VHS-kabler, som har 4 pinner og en plastpinne i kontakten.

"Composite" brukes som oftest om den andre typen vanlige videokontakt, som er lik RCA Phono-kontaktene for lyd.

 

Du får først gjøre det klart hvilken kabel det er .....

 

Når det gjelder problemet ditt, KAN det skyldes en dårlig kabel, ettersom du sier det er EN farge som virker gåen. Problematikk knyttet til PAL/NTSC gir i nesten alle tilfeller svart/hvitt-bilde, så det ser ikke ut til å være problemet.

 

Kan uansett anbefale å oppdatere til siste skjermkortdrivere, om dette allerede ikke er gjort....

Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS ti 4200se kort som jeg pleide å kjøre tv på, før jeg kjøpte meg et nytt. Noe av det første jeg prøvde med ti4200 kortet var å bruke s-kontakten og inn i tven. Dette fungerte dårlig. Jeg har siden den tid bare brukt composite. Det er minimale forskjeller på kvaliteten.

Lenke til kommentar

Vil tro gnomen (no pun intended ;) ) mente at det ble brukt en overgang (S-video --> composite) på skjermkortet.

 

Ang. problemet. Det eneste jeg kan forestille meg er problemet, er at avspilleren din sender signalet ut som RGB når du spiller av film. Da vil det nok ikke fungere over en composite kabel. (Kan også være at TV'en din ikke støtter RGB)

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønte helt var det at fargene byttet gul ble blå og blå ble gul ?

 

Virker litt mystisk - kan tyde på software problem.

 

Hva skjer hvis du streamer fra nettet til et vindu og ikke fullscreen?

 

Hva mener du med tar på en film? er det kun i windows media player dette skjer?

 

Har du rotet i noen av de innstillingene i nvida menyene? (Mye morro du kan gjøre med farger og slikt der) Overlays og sånn brukes jo der, hadde litt morro resultater med å leke med de ulike innstillingene der .

 

Rare hos meg var at det forandret seg fra driver versjon til driver versjon (ikke nødvendigvis bedre ved hver oppgradering)

Lenke til kommentar

Aller først vil jeg bare takke for en mengde god fakta. Og så vil jeg unnskyld for at jeg ikke har kunnet svare før, har vært veldig opptatt i det siste.

 

Ja jeg brukte S-video kabel med overgang til composite. Men det dukket opp noen nye fakta her. Problemet skjer når jeg bruker den på vanlig skjerm også, og det skjer bare med .avi filmer. Har ACE megacodec pack instalert.

 

Det funket helt fint før jeg koblet pcen til tven. har ikke skjedd før men det kan kankje har med at før har jeg koblet til med skjerm og tv samtidig og denne ganger bare med tv?

 

Mvh.

AMD-GNom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...