Gå til innhold

Disecq 2.0 hode på 1.0 tuner

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men jeg prøver her.

Her om dagen fikk jeg verdens største ufo-akebrett slengt etter meg. Altså et parabol-sett. Fikk lånt meg tuner ect for å teste (Landsem tunder, viasat).

Monterte opp antenna og kobla til. Stilte rett mot sør, og ca. 18 grader. På tuneren var det ikke noe signal. Prøvde å veksle mellom strømforsyning ja/nei ect, men ikke noe reaksjon på signalmåleren uansett hvor mye vi finstillte og grovstillte på antenna.

Det var et twin-hodet som sto påmontert... altså med innebygd switch. På hodet sto det Disecq 2.0, men på tuneren 1.0.

Så prøvde vi å bytte hode, til et en kompis av meg hadde liggende. Da fikk vi 25% signal uten å juster på antenna i det heletatt, så jeg regner med at det er bare finjusteringer som skal til før at vi får skikkelig signal.

Så hovedspørsmålet er: Kan det være en feil på twin-hodet, eller er et rett og slett ikke kompitabelt med hverandre? En kjenning i nabolaget her mente han hadde samme tuner, og hadde fått tak i samme hode, og det hadde han bare plugga i, og det fungerte.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...