jendor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jendor sier mye rett her ja; så får ikke så mye å tillføye ( )men har du pikselfeil så møt opp på butikken og ikke gå ut før du har en ny i hånden! særlig hvis du har betalt 4-5-6-7-8 tusen kr.!!! @ Remerser: Det er akkurat det man skal gjøre Lenke til kommentar
colman Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Venter på svar fra Mamoz.no Sendte e-post tidligere i dag, men får vel ikek svar før Mandag. Får også "programfeil" etter å ha spilt "Erix" en stund. De må ha testet det veldig kort tid. LOL Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 hvor bor du? de har kontor i trondheim ved St. olavs hospital (tidligere RiT) du kan jo alltids sende den til meg... de messer ikke med meg Lenke til kommentar
colman Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 hvor bor du?de har kontor i trondheim ved St. olavs hospital (tidligere RiT) du kan jo alltids sende den til meg... de messer ikke med meg Jeg bor 2 timer med hurtigbåt fra Bodø. Så Trondheim er litt lagnt fra her... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du kan jo sende den til Remerser, så fikser'n det sikkert Var det ikke det du mente da, Remerser? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Går vel like fort, om ikke fortere, om han sender telefonen direkte til Mamoz eller til Remerser. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 døde pixler er ikke en mangel med varen da det er spesifisert i iso standard for lcd skjermer at det kan forekomme. Altså kjøper du noe med lcd skjerm så kan det være en død pixel på denne. Derfor får du som regel ikke fikset dette. HAr selv hatt en laptop med en grønn død pixel, etter 2 dager la jeg ikke merke til den Lenke til kommentar
colman Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) døde pixler er ikke en mangel med varen da det er spesifisert i iso standard for lcd skjermer at det kan forekomme. Altså kjøper du noe med lcd skjerm så kan det være en død pixel på denne. Derfor får du som regel ikke fikset dette. HAr selv hatt en laptop med en grønn død pixel, etter 2 dager la jeg ikke merke til den Det er vel litt flere pixel på en laptop. Hvor mange døde pixel kan det være før det er en magel da? Kan hele skjermen dø uten at det er en mangel? Altså at min gamle telefon ikke har noen mangler! Det er i alle fall irriterende å ha en død pixel midt på skjermen. Hvordan fungerer det med angrefristen egentlig. Det er for eksempel vanskelig å pakke varen inn i plasten etter bruk da den som oftest er teipet og går i stykker. Hva gjør en da? Trenger en orginale esker, etc, etc? Endret 8. februar 2004 av colman Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Fikk min SE z600 i dag, men etter kun noen få timers bruk oppdaget jeg et pixel på skjermen som ikke har samme farge som de andre. På hvit bakgrunn er det grønt og det ser ut som det er dødt.Er dette vanlig?? Bør jeg ta kontakt med butikken der jeg kjøpe telefonen? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? På min telefon var det problemer med at den satte ned kvaliteten på tlf. jeg har nå sendt den inn på service, og dette var selfølgelig gratis! men jeg ble skuffet over dette, for det er en elelrs megetbra telefon til den prisen. Lenke til kommentar
colman Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 På rød bakgrunn er den ganske kult med en tilneærmet sort flett midt på skjermen. NOT!!! Her er artikkelen om "gjennoppliving" av døde pixel i LCD skjermer Hardware.no Der nevener de at tre eller færre døde neppe er grunn for å få byttet skjerm, men det er da snakk om skjermer til PC med mange flere punkter en det lille displayet på en mobiltelefon. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 sorry dumpinga; men jendor: hvilken paragraf ellr sånn er d som sier at: "I følge Forbrukerkjøpsloven kan forbrukeren velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting eller omlevering. Dette forutsetter at det foreligger en mangel. (Døde piksler er en mangel ved varen, og det er en mangel som ikke du kan holdes ansvarlig for) Valget mellom retting eller omlevering vil imidlertid ikke gjelde dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader." "I forbrukerkjøp dreier det seg ofte om nye masseproduserte varer som finnes i flere eksemplarer hos selger. (Mobiltelefoner vil falle innunder dette) I en slik situasjon vil ikke selgeren normalt kunne hevde at det vil innebære noen urimelig kostnad eller ulempe å foreta omlevering. Det vil i utgangspunktet ikke være tilstrekkelig begrunnelse for å nekte omlevering at den mangelfulle varen ikke kan selges igjen for full pris." Så bare gå i butikken og krev en ny telefon!! Butikken vil selvsagt prøve seg med at den må sendes på reparasjon, men det er bare å opplyse de om at det faktisk er DU som bestemmer om den skal repareres, eller om du skal ha ny vare - når varen har en mangel du selv ikke er skyld i. I tillegg skal alle feil regnes som fabrikkfeil i en periode på 6 måneder etter kjøpsdatoen - hvilket vil si at dersom det oppstår feil på telefonen, som du ikke selv er skyld i, som f.eks fuktskade, slagskade osv, innen 6 måneder etter kjøpet, så har du retten til å velge mellom reparasjon og ny vare. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 liksom; hvor i loven står d? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå