colman Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Fikk min SE z600 i dag, men etter kun noen få timers bruk oppdaget jeg et pixel på skjermen som ikke har samme farge som de andre. På hvit bakgrunn er det grønt og det ser ut som det er dødt. Er dette vanlig?? Bør jeg ta kontakt med butikken der jeg kjøpe telefonen? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 seff skal du ta det garantien og kreve ny tlf. Det er jo en fabrik-feil og har ikke noe med deg og gjøre. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg oppdaget døde piksler på min N6600 etter en dag.. Jeg fikk opplyst fra verkstedet (Nordialog) pr telefon at det måtte være mer enn 2 fargede eller mer enn 5 svarte defekte piksler for at de kunne reparere det på garantien, ifølge retningslinjer fra Nokia. Sendte mail til nokia for å høre om dette stemmer.. virker litt rart. Skal selfølgelig kreve nytt display selv om jeg bare har to defekte piksler. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 dette var kun på 6600.. mange som hadde d problemet... Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Så det stemmer altså? Jeg mener at døde piksler er en klar mangel på varen uansett hvor mange det er.. Er veldig irriterende. Lenke til kommentar
colman Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Det er så kjedelig å sende den inn og være uten telefon Men jeg skal ta kontakt med butikken hvor jeg kjøpte den, fordi det er veldig irriterende med en pixel som allid er missfarget. Lenke til kommentar
vånted Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Fikk min SE z600 i dag, men etter kun noen få timers bruk oppdaget jeg et pixel på skjermen som ikke har samme farge som de andre. På hvit bakgrunn er det grønt og det ser ut som det er dødt.Er dette vanlig?? Bør jeg ta kontakt med butikken der jeg kjøpe telefonen? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Jeg fikk min z600 på torsdag og etter få timer la jeg også merke en død piksel på telefonen min.. Kan jeg bare gå å bytte den da eller ?? Lenke til kommentar
colman Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Fikk min SE z600 i dag, men etter kun noen få timers bruk oppdaget jeg et pixel på skjermen som ikke har samme farge som de andre. På hvit bakgrunn er det grønt og det ser ut som det er dødt.Er dette vanlig?? Bør jeg ta kontakt med butikken der jeg kjøpe telefonen? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Jeg fikk min z600 på torsdag og etter få timer la jeg også merke en død piksel på telefonen min.. Kan jeg bare gå å bytte den da eller ?? Jeg har sendt e-post til Mamoz og spurt hva jeg skal gjøre, for jeg kan ikke ha et død pixel midt på skjermen. Det er helt uakseptabelt! På hvit bakgrunn er den lys grønn, den endrer farge etter som bakgrunnen skifter, men den er aldri korrekt, skiller seg ut hele tiden. Har også problemer med enkelte spill som fulgte med. Når jeg skal starte sier det "for lite minne" eller noe sånt. Etter noen forsøk kommer det endelig opp. Det er java spill. Lenke til kommentar
vånted Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har ikke merka noe til "for lite minne" for java spill enda.. men så har jeg ikke testa den skikkelig enda heller da.. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Forbrukerportalen.no "I følge Forbrukerkjøpsloven kan forbrukeren velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting eller omlevering. Dette forutsetter at det foreligger en mangel. (Døde piksler er en mangel ved varen, og det er en mangel som ikke du kan holdes ansvarlig for) Valget mellom retting eller omlevering vil imidlertid ikke gjelde dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader." "I forbrukerkjøp dreier det seg ofte om nye masseproduserte varer som finnes i flere eksemplarer hos selger. (Mobiltelefoner vil falle innunder dette) I en slik situasjon vil ikke selgeren normalt kunne hevde at det vil innebære noen urimelig kostnad eller ulempe å foreta omlevering. Det vil i utgangspunktet ikke være tilstrekkelig begrunnelse for å nekte omlevering at den mangelfulle varen ikke kan selges igjen for full pris." Så bare gå i butikken og krev en ny telefon!! Butikken vil selvsagt prøve seg med at den må sendes på reparasjon, men det er bare å opplyse de om at det faktisk er DU som bestemmer om den skal repareres, eller om du skal ha ny vare - når varen har en mangel du selv ikke er skyld i. I tillegg skal alle feil regnes som fabrikkfeil i en periode på 6 måneder etter kjøpsdatoen - hvilket vil si at dersom det oppstår feil på telefonen, som du ikke selv er skyld i, som f.eks fuktskade, slagskade osv, innen 6 måneder etter kjøpet, så har du retten til å velge mellom reparasjon og ny vare. Lenke til kommentar
colman Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 And. for lite minne i java spillet er det jo litt merkelig. Da jeg nesten har 1.5 MB ledig plass og etter 1 - 3 forsøk så starter det. Spillet heter "Erix" og fulgte med telefonen Forbrukerportalen.no "I følge Forbrukerkjøpsloven kan forbrukeren velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting eller omlevering. Dette forutsetter at det foreligger en mangel. (Døde piksler er en mangel ved varen, og det er en mangel som ikke du kan holdes ansvarlig for) Valget mellom retting eller omlevering vil imidlertid ikke gjelde dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader." "I forbrukerkjøp dreier det seg ofte om nye masseproduserte varer som finnes i flere eksemplarer hos selger. (Mobiltelefoner vil falle innunder dette) I en slik situasjon vil ikke selgeren normalt kunne hevde at det vil innebære noen urimelig kostnad eller ulempe å foreta omlevering. Det vil i utgangspunktet ikke være tilstrekkelig begrunnelse for å nekte omlevering at den mangelfulle varen ikke kan selges igjen for full pris." Så bare gå i butikken og krev en ny telefon!! Butikken vil selvsagt prøve seg med at den må sendes på reparasjon, men det er bare å opplyse de om at det faktisk er DU som bestemmer om den skal repareres, eller om du skal ha ny vare - når varen har en mangel du selv ikke er skyld i. I tillegg skal alle feil regnes som fabrikkfeil i en periode på 6 måneder etter kjøpsdatoen - hvilket vil si at dersom det oppstår feil på telefonen, som du ikke selv er skyld i, som f.eks fuktskade, slagskade osv, innen 6 måneder etter kjøpet, så har du retten til å velge mellom reparasjon og ny vare. Jeg kna nok ikke bare go inn i butikken siden det er en nettbutikk og jeg bor ikke akkurat i verdens navle. Må jeg sende telefonen tilbake før jeg kan kreve ny? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg oppdaget døde piksler på min N6600 etter en dag.. Jeg fikk opplyst fra verkstedet (Nordialog) pr telefon at det måtte være mer enn 2 fargede eller mer enn 5 svarte defekte piksler for at de kunne reparere det på garantien, ifølge retningslinjer fra Nokia. Sendte mail til nokia for å høre om dette stemmer.. virker litt rart. Skal selfølgelig kreve nytt display selv om jeg bare har to defekte piksler. Da er det jo så greit med 14 dagers angrefrist da skjønner du Lenke til kommentar
beh Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Å benytte seg av angrefristen synes jeg er helt greit der man har rett til det, men å heve et kjøp fordi at det er en eller to døde pixler på skjermen synes jeg er smålig. At to av 20500 pixler er "døde" er ikke en vesentlig mangel! Hvis det skal innføres nulltoleranse på døde pixler vil prisen på skjermene øke betraktelig til LCD er blitt erstattet av annen teknologi med en enklere produksjonsprosess. Lenke til kommentar
vånted Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) uff.... jeg får også sånn minne greier på det Erix spillet... edit : banning gikk hvist ikke her Endret 7. februar 2004 av vånted Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvis du får minnefeil, er det bare å restarte telefonen, så vskal det virke. Gjorde iallefall det på en p900 jeg holdt på med! Men jeg sliter med Erix. Jeg kommer til et visst nivå, så får jeg "Programfeil" Er det andre som får den beskjeden? Jeg sletta iallefall spillet. Litt teit å levere inn telefonen bare for det, og være uten i flere uker mens de oppgraderer programvaren! Lenke til kommentar
colman Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Å benytte seg av angrefristen synes jeg er helt greit der man har rett til det, men å heve et kjøp fordi at det er en eller to døde pixler på skjermen synes jeg er smålig. At to av 20500 pixler er "døde" er ikke en vesentlig mangel! Hvis det skal innføres nulltoleranse på døde pixler vil prisen på skjermene øke betraktelig til LCD er blitt erstattet av annen teknologi med en enklere produksjonsprosess. Syns dene ene elelr to piexelene kan synes ganske godt og være sjenerende når de(n) er ca. midt på skjermen. Kanskje ok hvis det er helt ute ved kanten.. Det er nå min mening. Syns jeg leste en artikkel om hvordan en kun prøve å vekke døde pixel til liv igjen, men jeg leste ikke så nøye da dette var store pcskjermer, men burde vel ha lest bedre nå. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Å benytte seg av angrefristen synes jeg er helt greit der man har rett til det, men å heve et kjøp fordi at det er en eller to døde pixler på skjermen synes jeg er smålig. At to av 20500 pixler er "døde" er ikke en vesentlig mangel! Døde piksler er en fabrikkfeil, ergo er det en mangel ved varen. Er det en mangel kan man kreve ny vare eller reparasjon. Det har vel ingenting med smålighet å gjøre at man vil ha en telefon som er 100% iorden?? Kjøper du deg en ny telefon som er så dyr, så bør den jo også være 100% istand. Du tar også litt feil. for her er det ikke snakk om heving av et kjøp, som kun kan gjøres i spesielle tilfeller. Man kan ikke heve kjøpet med mindre man benytter seg av en angrerett (14 dager utenom fast utsalgssted) eller i butikker hvor de har returrett (typisk eksempel er Elkjøp sin 30-dagers returrett) Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg oppdaget døde piksler på min N6600 etter en dag.. Jeg fikk opplyst fra verkstedet (Nordialog) pr telefon at det måtte være mer enn 2 fargede eller mer enn 5 svarte defekte piksler for at de kunne reparere det på garantien, ifølge retningslinjer fra Nokia. Sendte mail til nokia for å høre om dette stemmer.. virker litt rart. Skal selfølgelig kreve nytt display selv om jeg bare har to defekte piksler. Det er ikke Nordialog (eller Nokia) som dikterer garantivilkår eller bestemmer hvor mange døde piksler det må være før de "gidder" å reparere. Dette reguleres av forbrukerkjøpsloven. Døde piksler er og blir en fabrikkfeil, og skal rettes, enten ved at du får ny vare, eller får den gamle reparert. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jendor sier mye rett her ja; så får ikke så mye å tillføye ( ) men har du pikselfeil så møt opp på butikken og ikke gå ut før du har en ny i hånden! særlig hvis du har betalt 4-5-6-7-8 tusen kr.!!! Lenke til kommentar
Navy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Gå til butikken og klag! Hvis de ikke reparerer den eller du får en ny, bruk angrefristen og få alle penga tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå