Gå til innhold

Scanne inn film (negativ & dias)

Anbefalte innlegg

Hva er den beste og rimeligste måten å få scannet inn ett stort parti negativer og dias-film. Vanlig 35mm film..

Har over tusen dias / netativer som jeg kunne tenkt å få digitalisert i brukbar kvalitet og få ut som filer på CD (for arkivering, bruk på nett og printe på fotopapir). Er det noen fotobutikker, firma eller lignende som gjør denne jobben til en brukbar pris? Noen som vet priser?

Eller lønner det seg rett og slett å kjøpe en filmscanner selv. Kommer i alle fall til å ta masse tid å scanne inn så mye film jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg var i samme situasjon som deg Veggis. Ville ta saken i mine egne hender og fant en brukt filmscanner på foto.no.

Det har jeg ikke angret på. Betalte kr 2500,- for en Canon CS 2700F og da kan jeg i ro og mak ta fram de bildene jeg ønsker når jeg har tid.

Lenke til kommentar

Har en Epson Perfection 1240U Photo (Scanner med Film adapter), det er med film adapter (selve film adapteren har en scanneoverflate som tilsvarer ca. A6 format)...funker meget bra på dias og negativer av forskjellige størrelser....god gjenngivelse på bildene....kostet bare ca.2500,- (med en dråpe avslag på prisen :wink: )

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-11 18:34 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå tilgang på en Milolta Scan Dual II. Scanner negativer og DIAS med meget bra kvalitet i opp til 11 megapixels. Scanneren støtter de fleste fargerum. Dette er en filmscanner som absolutt er bra nok til private med "fotodilla". Programvaren er litt knotete å bruke, men når man lærer seg å få til riktig oppsett blir bildene av meget høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...