Gå til innhold

GeForce3 Ti200 og TV ut


johanf

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få det til å funke fra SVHS utgangen på skjermkortet til en SVHS inngang på en "nyere" TV (2001-modell ca).

 

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal "finne" den i windows og den kommer ikke opp automatisk. Med nVIDIA sine drivere (44.03) vil liksom ikke vise skjermbildet, selv om jeg trykker "[v] Merk av her hvis du har en TV tilkoblet, men den ikke kan velges."

 

Og om jeg trykker på "Finn Skjermer", så skjer det heller ikke så mye.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ha TVen påslått når du skrur på PCen, samt alle kabler tilkoblet.

 

Et annet tips er å få tak i TvTool, som er et enkelt og greit program for TV-ut på nVidia-kort, kan løse problemet ditt. Det skal i hvert fall finnes i gratis 30-dagers-versjon flere steder på nettet... www.tvtool.com, om jeg ikke tar feil...

 

lykke til!

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, men TV har vært på og kabler har vært tilkoblet (inkl. skjermkabel) når jeg rebooter maskin. Jeg hadde håpt å få "to skjermer" samtidig, så jeg kunne se film på TV mens jeg surfet forum på monitoren. Jeg har sett det før, men fikk det ikke til å funke. Skal prøve tvtool kanskje.

 

EDIT: Jeg fikk ikke TVtool til å funke som jeg ville (kanskje jeg bare ikke gadd å teste alle funksjoner, men hvorfor i svarte skal det være så j**** vanskelig).

 

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Fungerer TV-ut med eldre driver versjoner?

 

Jeg måtte nemlig flashe Creative Geforce 3 Ti500 skjermkortet mitt for å kunne få TV-ut til å fungere på nyere drivere.

 

Husker ikke hvilken driver versjon problemene dukket opp, men det var på 2x.xx et sted.

Hvor finner du flash pakker til skjermkort da?

 

_

johanf

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...