a_m_e_s Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har en harddisk jeg gjerne skulle ha renset. Jeg har slettet alt med "høyre-klikk, slett" metoden, men det er fortsatt 5 GB i bruk.. Hvordan blir jeg kvitt resten? Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 og det gjør jeg hvordan? (noob ) Lenke til kommentar
Typho Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hvilket operativsystem bruker du? Lenke til kommentar
Typho Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Gå til kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > diskbehandling edit: Eller du kan vel også høyre klikke på disken under Min datamaskin å velge formater der og Endret 6. februar 2004 av Typho Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 tok det deg lang tid å slette alt manuelt? bare lurer (btw. det er ikke flaut å være noob, mener ikke å mobbe) Lenke til kommentar
HarBer Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 men det har eg prøvd men det går ikkje på c: for der er oprativ systemet kva gjer eg da Lenke til kommentar
Allsop musematte Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du kan bruke Windows XP cd'n til å formatere partisjonen der operativ systemet ligger. Sett inn XP'cd'n. Gå inn i BIOS og velg CD-ROM som første BOOT DEVICE. Lagre innstillingene i BIOS. Gå ut av BIOS. Når du står "Trykk en knapp for å starte opp fra cd rom". Trykk en knapp! Nå vil du se at en hel masse drivere og greier blir lastet inn. NÅr dette er over vil du få valg om å reparere XP eller installere det. Velg å installere det. Når du har kommet dit til at den spør deg hvilken partisjon å installere på tar du å sletter C: Nå må du formatere C: som NTFS eller FAT. NTFS er best hvis du bare skal ha Windows XP på maskinen. ! Virker ikke på 98/ME FAT virker på Windows 98&ME og XP. Men det er ikke like bra som NTFS. Nå kan du installere XP på nytt. Lenke til kommentar
HarBer Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Du kan bruke Windows XP cd'n til å formatere partisjonen der operativ systemet ligger. Sett inn XP'cd'n. Gå inn i BIOS og velg CD-ROM som første BOOT DEVICE.Lagre innstillingene i BIOS. Gå ut av BIOS. Når du står "Trykk en knapp for å starte opp fra cd rom". Trykk en knapp! Nå vil du se at en hel masse drivere og greier blir lastet inn. NÅr dette er over vil du få valg om å reparere XP eller installere det. Velg å installere det. Når du har kommet dit til at den spør deg hvilken partisjon å installere på tar du å sletter C: Nå må du formatere C: som NTFS eller FAT. NTFS er best hvis du bare skal ha Windows XP på maskinen. ! Virker ikke på 98/ME FAT virker på Windows 98&ME og XP. Men det er ikke like bra som NTFS. Nå kan du installere XP på nytt. men eg har win 2000 går det ikkje da eller Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Win XP pro Fikk du til ? Hvis ikke så er det bare å følge rådene til "Allsop musematte". Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 men eg har win 2000 går det ikkje da eller Fungerer på samme måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå