Zjaxy Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg fikk mitt Abit NF7-S for ikke så lenge siden, men jeg tror det er defekt derofr håper jeg noen kan hjelpe. Det som skjer: Jeg starter opp pcn---->Går inn i bios og endrer hvor jeg skal boote fra---->Så mister jeg skjermbildet og jeg må resette bios, men ingen ting i bios resetter seg, men jeg får skjermbilde tilbake. Så booter jeg fra xp cd og når jeg kommer til der installasjonen starter restarter pcn, Så må jeg slå av hovedstrømmen i noen minutter for å få på pcn igjen. Hva kan jeg gjøre. kan det bare hvere med jumper innstillinger å gjøre?? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei, Er nesten sikkert på at det er RAM-en din. Prøv Windows Memory Diagnostic . Test RAM med SPD timimgs og still inn CPU på DEFAULT hastighet (dersom klokket). Staljin Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Bruk eleminerings(?) metoden helt til pcen starter opp og får skjermbilde dvs. fjern en og en komponent til den starter.. Prøv også med en annen ram etc Endret 6. februar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Enig med Frenchie, prøv først å fjerne feks CPU.....virker alt da? Så kan du prøve å fjerne harddisk....hvis ikke det funker da heller kan du bare gi opp... Lenke til kommentar
rumander Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg slet lenge med NF7-M (nesten samme kortet, kjøpt for å sette opp en maskin til dama). Greide å installere XP, men slet med masse små feil i bildet og hyppige selvrestarter. Søkte litt på google og fant mange andre med samme problem, hvor mange pekte på minnet som synderen. Bytta derfor fra no-name minnet som jeg hadde kjøpt, til en TwinMOS m/Winbond fra min egen maskin, og da kjørte alt stabilt. Problemet skyldes visst at det integrerte skjermkortet (skulle ikke bli en spillmaskin uansett) stilte ganske høye krav til minnet. Etter å ha fått maskina sånn passe stabil lasta jeg ned og installerte nyeste BIOS fra Abits sider, bytta tilbake til den 'dårlige' minnebrikken og problemet var løst. (Jeg måtte også resette CMOS et par ganger underveis.) Konklusjon: Ny BIOS fikser med stor sannsynlighet ditt problem også! Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har prøvd 3 forskjellige ram: Twinmos 2*256 og GeIL ram og apacer ram men ingen ting funket???? jeg trenger hjelp Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Men hvordan flasher man bios da??? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) ja...det er forklart nedi der ett sted...glo heran du Endret 7. februar 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Hvor får jeg tak i bios til hovedkortet da jeg finner det ikke Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Hva slags bios har dama di da rumander. jeg finner ikke bios Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) www.abit.com.tw Edit: Nærmere bestemt HER! Endret 7. februar 2004 av Lickmastr Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Du må være 100% sikker på hvilken versjon du har ( v1.0 - v1.2 eller v2.0 ) Bioslink finner du Her Lenke til kommentar
titus Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Resetter du Bios på riktig måte? Dvs ut med 220volt-ledningen først, deretter flytte jumper frem og tilbake. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Enig med Frenchie, prøv først å fjerne feks CPU.....virker alt da?Så kan du prøve å fjerne harddisk....hvis ikke det funker da heller kan du bare gi opp... Lykke til med å starte opp en PC uten CPU Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 har noen av dere en guide til å flashe bioser da. jeg lastet ned riktig bios jeg sjekka. Lenke til kommentar
rumander Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Guide til BIOS flashing finner du her Gjør alle forberedelser på en annen maskin, så slipper du å plages unødvendig. Les godt gjennom guiden først. (Skriv den gjerne ut og ha den på pulten, jeg liker iallfall å lese på papir bedre enn på skjerm.) Følg oppskrifta og vær nøye med å gjøre ting riktig, så går det nok fint. Men du bør få maskina til å kjøre stabilt i 5 min (ved oppstart fra floppy) først. Ellers kan det bli vanskelig å få fullført flashinga. Ribb maskina for alt du ikke absolutt trenger og sett helst BIOS til defaultinnstillinger, så har du eliminert flest mulige feilkilder. Lykke til! Endret 7. februar 2004 av rumander Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg formateterte hddèn min og det virket i et par minutter før det begynte med at jeg mistet skjermbildet,men deter bare når jeg endrer noe i bios jeg mister skjermbilde og jeg har prøvd å restarte mange ganger etter jeg mistet skjermbilde. så dere trenger ikke å spørre om jeg lot biosen save settingsene. Men det blir nok et nytt hk ja et bra et og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå