CowboyBebop Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei. Har satt sammen min nye pc i dag og har kommet til innstalering av OS, men nå sitter jeg fast. Først ville ikke maskinen finne min WD 120gb s-ata harddisk, men det har jeg fått til med en diskett med drivere nå. Problemet nå er noe jeg ikke forstår hva er en gang. Etter å ha valgt å innstallere OS på harddisken starter den å lagre filer over på harddisken men etter 2 min blir skjermen svart i et sek og så kommer den tilbake med denne feilmeldingen: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Står at jeg må sjekke at drivere til nytt hardware må være innstallert osv... Men dette er jo en helt ny pc, trodde drivere ble innstalert når man var inne i OS. Se forresten i profilen min for specs på maskinen. Håper noen kan hjelpe meg, drømmen er å bli ferdig med installasjon av programmer og OS i dag og spille resten av helgen, men det avhenger av litt hjelp fra dere. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 samme feilmeldingen fikk jeg opp! du skal vel ikke installere 2000? jeg fikk fiksa feilmeldingen med og installere XP! Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Takk for svar, men ta en titt på overskriften. Som sagt er det XP jeg skal innstallere. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Du trykket vel F6 rett etter oppstart fra cd`en, slik at du ble bedt om å sette inn driverdisken til sata-kontrolleren senere i installasjonen? Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Gjorde det ja. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 alltid kjedelig når slikt skjer... er det en serial ata disk? Installerer du XP fra original disk? kan ha fått en korrupt cd, hvis du installerer fra en backup cd Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg slet med de tingene oxo last ned NEW! - ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CDROM fra http://www.memtest86.com/#download0 brenn en tom cd med dette imaget og test minnet ditt ved å boote fra cden finner den mye feil er det feil på ram eller at ram ikke er kompatibelt med hk etter mange slike meldinger viste det seg at twinmos ikke gikk til a7n8x - E hk. corsair skal stort sett gå til de fleste systemene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå