Koma Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) 1. Må HKet mitt ha drivere for å bruke S-ATA ordentlig? Har nemlig problemer med at HDen min påvirker spill når den arbeider. 2. Finnes det noe som heter drivere til en Raptor 36MB S-ATA? Endret 6. februar 2004 av Koma Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 vel, det finest ikke drivere til hovedkortet ditt, siden du klarer og boote så tror jeg ikke det er drivere, har du prøvd check disk? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Vil nok tro at det er windows installasjonen din som skranter. Har du installert mye ubruklige program. Og hvor stort psykisk minne har du? Er dette satt til windows partisjonen din, og du fuller opp den partisjonen til randen med dritt, så kan det hende du opplever litt tress til tider. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Antar du snakker om Windows. Sørg for å ha installert siste chipset drivere fra Intel (Inf-drivere), last ned fra Intel for å være sikker på at du får siste versjon. Kjører en Maxtor og en Samsung koblet til ICH5R S-ATA kontrolleren, og det funker som bare det med WinXP Prof. Alt av oppdateringer fra MS er installert, samt gjeldene INF driver lastet ned fra Intel i det jeg monterte maskinen for noen måneder siden. Hvis Linux, så er det så langt litt krunglete. Ingen ferdig distribusjon funker så langt med IDE kontrolleren i Enhanced mode, du må kompilere opp en kjerne selv med en passende ny 'libata' patch. Har brukt "noen" timer på dette.... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 vel, det finest ikke drivere til hovedkortet ditt, siden du klarer og boote så tror jeg ikke det er drivere, har du prøvd check disk? Feil, det finnes drivere fra Intel. Og en feil er ikke nødvendigvis funker/funker-ikke. Det kan gjerne gå på stabilitet. Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 skal du bruke en sata disk, må du vel ha en driver? når jeg innstallerte windows, fant ikkje installproget diskene.. pga drivere. Driveren ligger på www.asus.com - undern raid, nermere bestemt her Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Og hvor stort psykisk minne har du? Føler meg ikke helt bra selv heller , når jeg kjenner etter.. mvh r. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Vil nok tro at det er windows installasjonen din som skranter. Har du installert mye ubruklige program. Og hvor stort psykisk minne har du? Er dette satt til windows partisjonen din, og du fuller opp den partisjonen til randen med dritt, så kan det hende du opplever litt tress til tider. Har både prøvd å sette den på d: og c: drive. Har 1,5 x ram. Har også forsøkt å disable den, uten at det hjalp. Akkurat nå holder jeg på å strippe maskinen for å finne feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå